Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2021. június 29., kedd

Hullik a fogassüllő

2021.06.28.  Deseda

Nem a vészharangot kongatni jöttem, mert meglehet vész még nincs is, csak harang, viszont mindenképp figyelemre, odafigyelésre érdemes.

Az elmúlt héten is láttam már sodródó, lebegő tetemeket. Szórványosan. Tegnap viszont viszonylag sokat, nekem 8-10 már sok egy nem túl nagy vízterületen. A fotókon nem mind, csak a, horgásznyelven mondva, "darabosabbja"
Ha már a méret: -"A másfél kilósnál nagyobb példányok népies neve fogas, az ennél kisebbeké süllő." (W) Ezek itt a fogas méret.

Lövésem nincs az elhullás okáról, tippelni sem mernék. Mindenesetre érdemes figyelni és ha kell vizsgálni az okot. Biztos vagyok benne, hogy a pecások és a horgászegyesület szakemberei figyelnek és ha indokolt lesz az elhullás mértéke után, akkor vizsgálják is.

Az is lehet, már neki is kezdtek a vizsgálatoknak. Érdeke ez mindnyájunknak, hisz a Deseda nem csak a hatalmas pontyokról, a harcsaállományról, de bíz a fogassüllő állományáról is messze földön híres.

A másodikfotót csak érdekességnek szántam. A busa pusztulása és a lehalászása alaposan meggyérítette az állományt. Én a tömeges pusztulásuk óta most találtam először busa dögöt. Tetemes méretű tetem. Úgy saccoltam, lehetett akár 30 kg is a tömege. Lehetnek még szórványosan a vízben, s amíg vannak addig egy-egy tetem is lesz. De inkább a maradék busa hulljon el mintsem a nemes hal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése