Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2012. július 11., szerda

X nap

Az, hogy itt blogolgatok, az azért van, mert egyelőre nem akarok telefonálni. Nem akarok sem a saját, sem pedig a hívandó fél érdekében. A sajátomban azért nem, mert nincs kedvem még jobban felhúzni magam, a hívandó fél érdekében pedig azért nem, mert egy "rossz" szó és .... Pedig az igényem nő rá!
Az idő múlásával, egyre inkább nő! Szolgáltatnak. Újfent szolgáltatnak és nekem újfent tele van az egésszel az összes ... Nagyon tele!

Most arról van szó, hogy az én fogyasztási helyemen lejár a fogyasztásmérő hitelesítési ideje. Gáz!
A gázmérő jár le. Meg az is gáz, hogy még nincsenek itt, vagy leginkább az, nem mentek már rég el. A kétoldalas levélben több a felszólítás és a fenyegetés, mint az érdemi duma, de egye-bassza! Megszoktam.
Mondjuk rühellem, ha egyből fenyegetnek is, meg felszólítgatnak. Emlékeztessenek! Annyit megérdemelnék, mert megfizetek érte. Ja! Nem késedelmesen fizetek, hanem mindig időben. De ez csak mellékes kitérő, mert nem lesz bünti, lévén én egy jogkövető fazon vagyok. H'ába na! A beidegződés.
Azonnal vettem a telefont és az "ajánlásnak" megfelelően egyeztettem időpontot.
Az az időpont, ma délelőtt! Az meg már elmúlt!

Nem venném nagyon a lelkemre. de .... A héten, már egyik nap szobafogságra ítéltek -igaz, csak fél napra- a kéményvizsgálók. Ma ismételten, most a gázmérő cserélők. De pénteken legyek idehaza délután, mert jönnek a mellékvízmérőket leolvasni. ..... Na most! .... A kéményeseknél még csak egyeztetni sem lehet, kimondják a nekik tutit és befenyítést ígérnek, ha nem lesz az ajtó nyitva. Mellesleg mondom, minden évben nyaralási idényben érdekli őket a huzat megléte. Ha a megadott időpont nem jó, hát saját költségre kijönnek máskor, bármikor szívesen. Szuper!. A vízórás eddig hétvégén jött, most valamiért ez is megváltozik. Természetesen a mellékvízmérők hitelesítési ideje is le szokott járni, azon a dekkoláson már túl vagyok. Akikkel meg lehet időpontot egyeztetni
-mint most-, azok meg nem tartják magukat a beígért időhöz.
...........................................................................................
Ez a pontozott rész azért van, mert befutottak. Udvariasak, gyorsak, precízek.
A cserében. Csak nem pontosak! Az érkezésben. Azért a többesszám, mert jött egy ifjú szerelő és egy még ifjabb adminisztrációs erő. Utóbbi még csinos is. Szokták volt mondani szemrevaló fehérnép, mindene ott ahol kell és akkora amekkora kell.
Azért figyeltem a gázórákra is, leginkább a számokra.
Meg aztán átfutott a fejemen az ifjúságom kora. De jó, randevún sem vártam még nőre ennyi ideig! Ezt is megértem. De minek?!
Tíz perc után szoktam anno a kezem zsebre vágni és elkacsáztam, mint Piszkos Fred. No persze ha Ők is hoztak volna nekem egy gázórát .... Ki tudja mi lett volna akkor?
Aztán vannak más ügyek, más alkalmak, más okból. Amikor legyek idehaza, várjam, eresszem és fogadjam, különben ....
Szeretem ezeket a fogságokat. Ezek az X napok. Évente X napot leülök. Csak úgy! Bűntelen.
Hogy csinálják, kiket nem engednek el melóból és nem vehetnek ki szabadságot sem?
Egy vállalkozásban gondolkodok. Leülöm mások helyett is. X napokat!
A babysitter, vagy a kutyasétáltató mintájára. X forintért persze!
X napokat, X forintokért mint X ember. Óriási!
.

4 megjegyzés:

  1. Az apropó gáz. A víz is lever amikor arra gondolok dejó hogy nincs kéményem hogy nekem itten keménykedjenek.
    De az ötleted az marha jó.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    VálaszTörlés
  2. Ó, a kéményesek minket tavaly megpróbáltak befenyíteni, majdnem az akarták, hogy csináltassuk újra a kéményt, mert nem felel meg a kazánhoz. Kérdem én: 22 évben megfelelt, a 23-ban nem! Pedig nem változott semmi, minden maradt a régiben

    VálaszTörlés
  3. Ó hát ilyen kellemes dolgok az embert más hivatalos helyen is érik...apum halála után intézni kellett a számlaszámát. -ban volt, ilyenkor mi van. Anyum felutazik, én szabit veszek ki, mert kicsit jobban pörgök ügyintézés téren. A bankban közlik, hogy amíg nincs hagyatéki, addig nincs semmi intéznivaló. Oké. De "ezt" és "ezt" a papírt hozzuk majd. Oké. Hagyatéki után ismét anyu fel, én szabi. Vittük "ezt" és "ezt" a papírt. Á ez nem elég, mert "az" a papír is kell. Idegbajt kaptam.Mondom anyám másodszor utazik fel, én második szabim veszem ki, ezt a kedves kollegina miért nem mondotta volt? Hm..hm...elnézést, bla bla.
    De "azt" a papírt csak a kórház adja ki. Oké.
    Telefon be a kórházba, hogy "az" a papír kell, de mikor mehet anyum, mert nem tudok vele menni, hova kell mennie, kihez kell kopognia?
    Ó másnap reggel mehet, de korán menjen, mert vizit stb.
    Anyum megint utazik, jó sokat, majd telefonál nekem. Nincs meg a papír. Mondom, hogy hogy nincs meg? Telefont ragadok, hívom a kórházat. Tegnap azt mondták, ma mehet. Odautazott szerencsétlen mi az hogy nincs meg? Áááá elnézést, bla bla, de ekkor meg akkorra kész lesz. Mondom könyörgöm, apum nem 3 napja halt meg, hanem 4 hónapja(akkor), mi az hogy nincs kész a papír?
    Bocsánat, bocsánat, elnézést bla bla. Mondom, oké, de anyámat nem engedem, hogy utazzon megint, hanem ide és ide kérjük postán a papírt. Ja és anyum kezébe adtam, hogy "AZ" a papír kell.
    A kórház mit csinál? Kiállított egy "amaz" papírt.
    Ami persze az banknak nem volt jó.....
    Megint felhívom a kórházat, ba..ák meg nem "amazt" kértük, leírtam, hogy mit kérünk. Jajj elnézést, kollegina tévedett...
    Jaaaa, és amúgy is,az nem náluk van, hanem aki a temetést intézte.
    Elmentem érte. Anyum ismét fel, be a bankba.....sikerült elintézni....

    Nekem ebből az jön le, hogy baromira nem figyel senki oda semmire, mégha le is írom, hogy mi kell.
    Nem figyelnek oda, főleg egy halál eset után, amikor az embernek amúgy is megvan a maga baja, hogy azok a szegény marhák ne járkáljanak már annyit, hanem egy nyomtatványon odaadnák, hogy csókolom, ezekkel és ezekkel a papírokkal legyenek szívesek majd befáradni.De le lenne írva minden.....á nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre mondta a párom volt munkatársa: "Nem mindenkit mi csináltunk!"

      Törlés