Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2023. november 14., kedd

Szerencsére nem követelt áldozatot

2023.11.13.  Deseda

Ledöbbentem. Nem azon, hogy kidőlt egy fa és letépte a vezetékeket, no meg két beton villanyoszlopot is kitört, hanem azon, hogy ez végzetes is lehetett volna.

No meg azon is ledöbbentem, hogy a kanyarban, részben az úttestre szakadt oszlop, már 12-én este is ott hevert nem csekély balesetveszélyt hordozva.

12-én este, a mélysötétben, én is az utolsó pillanatban vettem észre, de akkor nem fotóztam, gondoltam másnap eltakarítják. Nos, kora délutánig biztosan nem. Ma nem jártam arra, de már egy ideje erősen szkeptikus vagyok.
Akkor este nem mentem beljebb, ezért oszt nem is láttam a dőlés okát és a teljes kárt sem.

Még jó, hogy csak ennyi a kár és nincs áldozata!

Ez a szakasz nagyon forgalmas. Ez az út vezet az új Szúnyog híd előtti parkolóhoz, itt van a lombkorona kilátó és a közkedvelt gyerek csúszda, no meg kedvelt horgászhelyek sorakoznak az út menti szakaszon.

Nem ritka, hogy zsúfolásig telve a parkoló, a partszakaszon is egymást érik az autók, tele minden horgászállás, rengeteg a sétáló, kerékpározó és vidáman csúszdázó gyermek.

Nem Winnetou keze alatt tanultam a nyomolvasást, de azért a helyszín van annyira beszédes amiből látszik a történés.
A felázott erdőből kidőlt egy termetes tölgy, rá a vezetékre, a súlya berántotta, betörte a két szélső oszlopot, a közbülsőkről pedig letépte a vezetékeket.


Hihetetlenül nagy szerencse, hogy nem olyan napszakban történt a dőlés, szakadás, amikor zsúfolt a part, az út.
Persze, tudom, egy erdőben a fadőlés nem kivédhető és nem is rendkívüli.

Azért is hangsúlyozom, nagy szerencse, hogy a fa nem foglalt horgászállásra, vagy nem kocsira dőlt, nagy szerencse, hogy a beroppant betonoszlopok sem dőltek emberre járműre, és nagy szerencse az is, hogy a teljes hosszban a földre sújtó sodrott kábel sem talált el senkit.

Vélelmezem azóta megy a meditálás, kinek mi is lehet a dolga ezzel?

Az erdészet (vagy a tűzoltók) elvégezte a dolgát, a fát elfűrészelték, szabaddá, átjárhatóvá tették az utat a parkolóig s vissza. Mehet az élet tovább.
Kié a többi?
Az oszlopok, a kábellel és a lámpatestekkel, valaha a korcsolyázásra kijelölt szakasz megvilágítására lett telepítve. Az nem az erdészeté, meglehet nem az áramszolgáltatóé, nem a városé, nem a horgászegyesületé, nem a környező falvaké, hanem kié?
Valaki majd csak feltekeri a kábelt, valaki majd csak leveszi az oszlopot a kanyarról. Addig viszont azt a kanyart nem ártana megjelölni!

Eredeti fotóim (jobban látszanak részletek) a: ...tükör...(blogfotók) albumban.

1 megjegyzés:

  1. Én 12-én láttam ugyanezt az állapotot. Akkor már a fa ugyanígy fel volt vágva. Nem tudom, hogy mikor történt.

    VálaszTörlés