Azért azt vélem, nem volt nehéz ráérezni, hogy miről is terelem a figyelmemet a Mélység ...-ben? Nahát nem a mélység felé tereltem, hanem a mélységtől el.
El a politikától!
Annyira tele van a bakancsom az egész hazai politikai kuplerájjal, hogy mostanság igyekszem csak akkor felkapni a fejem ha röhögni kell. Néha lehet.
Én például jókat vigyorgok a sok keservesen szenvedő nyilatkozón, mikor kijavítják az elszólásukat. Felesleges javítgatni, szépítgetni ... tudjuk. Tudjuk, Orbán jelöl.
Nem a képviselők. Ők csak bólogatnak.
Emlékeztek a bólogató fejű plüsskutyákra? Ott bólogattak minden második NDK gyártmányú kalaptartón. Nos, ha lenne technikai hátterem, hát elővenném az alapötletet és gyártanék kis narancsfejű bólogató muksókat, Fidesz feliratú pólókban.
Had szíja a nap őket a kalaptartón. ............ Jut eszembe!
-Tudjátok milyen a remeteszex? ... Megvan? ... Azért elmondom, hátha nem ugrik be.
-Eső veri, nap szíja!
Azért meglepett ez a Titanic buli is.
Egy Tom McLuskie nevű papírzsonglőr és megszállott Titanic kutató kikaparta a hajógyár levéltárában az igazságot. Már 1965-ben. Sokáig fizettek neki a "némasági fogadalomért". Pláne hogy azt is kikaparta, már a katasztrófát követő vizsgálat is feltárta az igazi okokat. Magyarán, már 1912-ben tudták, hogy gyenge volt a hajó borítása.
Nemes egyszerűséggel mondva, költségkímélés címén lespórolták róla a "bádogot". Ráadásul a túl vékony borítást eltérő minőségű szegecsekkel kalapálták fel. Nem kell ékszerész és kazánkovács mesterlevél ahhoz hogy belássuk, ez mikkel jár. Nyíró hatás, csavarodás, gyenge és kevés anyag ... stb. Persze! Voltak más okok is. De azért ez nem semmi. Ha a Titanic nem ütközik, akkor így építik meg a testvérhajót, az Olympicot és talán még a Britannicot is. A biznisz az biznisz!
Akárha nálunk .... Csak mást ne mondjak, útépítés. Évtizedek óta spórolják ki a kocsik alól az aszfaltot és a maradékot kiterítve nevezik útnak. Szigorúan költségtakarékossági és hatékonysági okkal. Ezért lehet csak -másért nem- hogy egyre drágább az aszfaltutánzatú utak kilométere.
Vegyük "példának okádék" a Letenye-országhatár szakaszt.1,1 km, 1098 millióért!
Ez egy "ócsó" biznisz, mert a Nagykanizsa - Becsehely 18 km, 35,9 milliárd.
Egy km az 1994 millió forintra jön ki! Frankó! Nem?
No de ezek 2009 körül íródott számok, azóta "ócsóbb" lett a világ. Autópálya fronton mindenképp. Naná! Ez a kormány nem épít autópályákat. Miből?
Elviszi a lóvét a focibiznisz. Stadion kell! Ide nekem a stadionokkal! Egy meccsre átlag négyezer focidrukker megy el, mondjuk egy negyvenezres arénába. Hát nem is tudom? Azért talán négyezernél többen fizetünk a hadiutakért. Avagy nem? Ráadásul naponta zötyögünk a "tengely akasztókon".
Tengelyt kéne akasztani végre ezekkel a bizniszezőkkel, ezekkel a .....
Kéne, mert ezek a bizniszek nekünk túl sokban vannak ..... nekik meg túl sokat hoz!
Tudod, mióta füstölgök a sport és a pénz kapcsolata miatt magamban?
VálaszTörlésHa itt Bp. végén naponta sok ember futkosna a Dunaparton a fák között, sem fűnyíróra nem lenne szükség, sem televízióra. A domborzat jól járható részén kikopna magától a fű-akadályozó ág, és edzettebb emberek mennének dolgozni is.
Tojok én a csordaszellemre, akik üvöltenek a lelátókon.
Nekem nem az sport. Annál még a játszótéren hintázó gyerekek is többet mozognak. 22 futkosó plusz bíró, meg pár partjelző elosztva akár négyezer sörben úszó elméjű nézővel is, micsoda edzettségi indexet mutat?
Igazságod vagyon. A helyzet pediglen az, hogy nem fognak változni a dolgok. Egyes sportágak favorizálásától sem, és a napi egy testnevelésórától sem. Főleg, ha azt is megint rosszul vezetik elő. Emlékszem, általánosban a testnevelőm kosár mániás volt. Mindenütt lógtak a kosárgyűrűk és mást el sem tudott képzelni. Középiskolás tanárom meg focikapus volt pedagógiai pályafutása előtt. Szerintem agyban maradt is, mert másra nem jutott, csak futtatni és focizni az óráin. Így lett aztán hogy a kosárlabdát, a focit sem szeretem.
TörlésBohóc, azt mondod, süllyedünk ? Különben a te ihletésed a Titanic című rövid elmefuttatásom :-)))
VálaszTörlésA mi hajónk nem süllyed. A miénk olyan, mint a Costa Concordia. Megfeneklett és stop. A kapitány, meg a személyzet ott vigyorog és bekiabál a "pálmafák" alól. Az utasok meg kepesztetnek az árral. Tuti, hogy lesz ilyen adó. Ez nem szondázási, hanem beetetési fázis.
TörlésNa ilyen sem volt még. Szó szerint ugyanezt írtam a "Mélység ..." címen is, Apa54-nek.
Na meg még olyan sem, hogy én ihletek. Megtisztelsz! :)
Mi mind nagy sportemberek vagyunk: kocogunk, az események után. Ki-ki vérmérséklete szerint, van aki hallgatagon, van aki szitkozódva, de abban egyformák vagyunk, hogy nem kezelnek bennünket épelméjűként. Mindent megmagyaráznak, és hiszik, hogy hisszük, meg azt is, hogy a "nagy lelátón" mind ott szurkolunk, hogy: hajrá! Viszont minden álom véget ér egyszer, ha szerencsénk van: négy évente. Hogy utána mi lesz? A gyakorlottabbak már el tudják képzelni. Vajon hány zseb van még, amibe semmi nem elég?
VálaszTörlésÖrülök, hogy megkerültél, további szép hétvégét Neked!
Hát fussunk. De kussolni nem fogok!
TörlésSok van, de mellesleg mindig ugyanazok a zsebek. Na jó! Vannak kisebb változások, de a nagy zsebek nem változnak.
Tudod! "Rossz pénz, nem vész!" Köszönöm szépen! Nektek is legyen! :)
Maradjunk annyiban, hogy ez a "rossz pénz..." hasonlat szerintem túlzás, és biztos nem csak én gondolom így! A többivel egyet tudok érteni. Szép hét kezdést Neked!
VálaszTörlésKöszönöm! :)
TörlésMinden szavaddal, érzéseddel, gondolatoddal egyetértek! A MÉLYSÉGTŐL azonban nem menekülhetsz. :( Átitatja minden pillanatunkat, minden életrezdülésünket. A kérdés csupán csak annyi, hogy MEDDIG ?
VálaszTörlésNem is menekülök. De nem is siettetem és nem is gondolok vele. Amennyi meg vagyon írva, annyi lesz. :)
Törlés