Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 1., szerda

"Moslék ország"?

Harcos üdvözletem mindenkinek! Rég járattam itt a lepénylesőm. Már kezdtétek megszokni, ugye?
El tudjátok képzelni, micsoda két hetem volt? ..... Semmi politika. Mit politika?! Még hír sem!
Az első héten, sem televízió, sem rádió, de még csak írott sajtó sem. Lett volna lehetőség, de be sem kapcsoltam. Csak a túrák a hegyekben, a természet, a várak. Aktív pihenés, kikapcsolódás, este eszem-iszom, dumaparti. "Lájtosan"!
Még a dumával is csak "lájtosan".

Ami jól esett! És a politika nem esett jól.
Most sem esik jól. Főleg a művelői miatt. És itt a bibi!
Ezért muszáj a politikával és a politikusokkal foglalkozni. Miattuk. Akár jól esik, akár nem. Addig kell velük foglalkozni, míg már nekik nem esik jól!
De ehhez már hetek kihagyása is sok. Most csak kapkodom a fejem az elmúlt hetek történései, hírei miatt és néha-néha nézek mint "bornyú" az új kapura.

Kipróbáltam, megtapasztaltam. És nem értem! Miként tudnak élni sokak úgy, hogy halványlila ködképük sincs a körülöttük folyó világról, történésekről?

Így aztán most azon meditálok, mit is értett Orbán a "félázsiai származék" alatt?
Meg hogy erővel akarja az összefogást? Vagy mit is? Szóval, akkor ezzel azt sugallja, hogy csak az erő és irányítás nyelvén ért a magyar ember? Most kövezi ki a nagy vezír eljövetelének útját? Természetesen majd ő jön azon az úton, ugye? Ha nekünk tényleg egy diktatórikus módszerekkel irányító mindenható vezér kell, akkor mi a francnak kellett a rendszerváltás? Ezt a dumáját is benyelitek emberek?

Én nem minősítem őt, mert "elbuktam a doktorimat". Majd minősíti a konzílium, ha eljön az ideje a megfelelő kezelésnek. És eljön! Eddig még mindig eljött, nem ússza meg ő sem, legfeljebb elodázza. Egyszer csak felfogja és beletanul mindenki a demokráciába.

Karinthy Frigyes

MOSLÉK-ORSZÁG
(Ady Endre paródia)

"Jött értem a fekete hajó,
Jött értem a fekete vizen.
Álom-királyfit, vitt, tova vitt
Moslék-országnak mentiben -
Fekete hajó, fekete vizen.

Moslék-ország, hajh cudar ország,
Hajh, Hortobágy, zsír-szívü rém; -
Hajh, Átok-város, Redves-ugar:
Piszok-hazám, mit kapaszkodsz belém?
Fekete vizeken jöttem én.

Vagyok a nyugati sirály -:
De magyarnak köpött ki a föld.
Moslék-ország a nyakamon ül,
Engemet Moslék-ország örökölt:
Nyöszörög a hájszagu föld.

Már nem megyek el, fekete hajó,
Moslék-ország hagy' örülj szegény!
Hadd ugassanak, hadd ugassanak,
Fekete vizen, fekete legény,
Hajh, kutyafáját szomorú legény."

Nahát-nahát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése