Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2020. január 8., szerda

R67-es gyorsút

2020.01.08. Mernye

Mivel kezdjem?
Kezdem a zajjal. Jártam Mernyén. Max., tán fél órát. A régi iskola környékén. Az alatt a fél óra alatt nem szólt a zene. Én nem hallottam. Több oka is lehet. Vagy ott pont nem hallani, vagy nem ment át rajta senki, vagy süket vagyok, ... vagy más ok.
Ezzel én nem azt állítom, hogy nincs zajterhelés. Biztosan van, mert egyre többen állítják, s mint olvastam, már gyűjtik is az aláírásokat. Csak találtak megoldást amivel a mernyei polgármestert tudják támogatni és amivel már tud lépni.
Én most is azt mondom, ezt nem itt Kaposváron és nem a kaposvári lakosoknak kell eldönteni és pláne nem pártszimpátia alapján. Úgy meg oszt végképp nem, hogy olyan emberek gyalázzák a mernyei lakosok fülét akik tán az életben nem jártak Mernyén, vagy ha igen csak átutazóban és meg sem álltak.

Áttérek a saját véleményeimre.
Én egyszer áthajtottam autóval a "zenesoron" és nem tetszett. Annak ellenére sem, hogy tudom másként hangzik a kocsiban és másként két kilométerrel odébb. Hallottam elég volt. A másik ok amiért én többször nem megyek rá, mert egy száztízes úton nem fogok nyolcvannal lődörögni. Majd a nyári csúcsban pláne nem!

Ez eddig a kitérő volt. Most jöjjön az R67-es!
Mi is a baj vele? Semmi. Bizonyára sokaknak semmi. Ránézésre nem is. Meg amúgy tényleg jelentősen meggyorsítja a haladást, lerövidíti a menetidőt az M7-ig. Jó a vonalvezetés, jó a két sáv irányonként, jó az aszfalt minősége, jó az engedélyezett menetsebesség. Ha meg a két végét is hozzáépítik, hát az lesz a csúcs!
De!
Van itt egy apróság. Jelenleg apróság és lehet, hogy csak engem zavar, nekem nem tetszik és nagyon remélem soha nem lesz igazam!
Az út olyan mint a karám. Középütt fém szalagkorlát, a menetirányok szerinti jobb oldalon úgyszintén. A középsővel tán nincs is bajom, ámde a szélsővel együtt már olyan autópálya érzete van. De mert nem autópálya, hát nincs leállósáv.
Érthető, hogy nincs, hisz nem autópálya, csak egy gyorsút. Van padka ami az út jelentős részén a szokásos főutakénál szélesebb ugyan, de nem szélesebb mint egy személyautó. Meghibásodás esetén a jobb oldalra lehúzódva, egészen a szalagkorlátig húzódva épp lefér egy kocsi. Épp csak!

Számos írás, tanulmány jelent meg, hogy az autópályákon a leállósávokban a túlélés esélye húsz perc. Húsz perc!
Nos ez az én "bajom" ezzel az úttal. Ez az ami zavar. Meghibásodás esetén alig-alig lehet lehúzódni, ha az kerékcsere akkor ha baloldali akkor a potenciális áldozat a szélső sávban szerel, ha jobb oldali a defekt, akkor pedig a kocsi fele marad az úton azért, hogy a leendő "áldozat" elférjen a szalagkorlát és a kocsija közt.

Mondom. Egy olyan osztott pályás, igen jó minőségű úton, aminek pont a minősége, kivitelezése okán autópálya kinézete van és azt az érzést is nyújtja.
Vannak kiállók. Nagyjából tán három kilométerenként? Csak hát nem minden meghibásodással lehet esetleg kilométereket cammogni a kijáróig, biztonságosan lehúzódni pedig túl sok helyen nem lehet.

Tudom. Persze. Van két sáv, meg van sebességkorlát, meg van vészvillogó, meg kötelező elakadásjelző háromszög, meg be kell tartani ...
Ezeket mind tudom, meg "szeretem" is ezeket az okosságokat hozzászólásban olvasgatni, de szívesen olvasgatnám azt is, hogy ezen vélemények mögött van vajon jogsi meg közlekedési tapasztalat is?

Ennyi arról, hogy nekem mi a "gondom" az úttal.
Még egy adalék esetleg, mert tapasztalom, hogy az autósok jó része nem elemez, nem is gondol esetleg bizonyos dolgokra. Ez az út zömében egy teljesen új nyomvonal megváltoztatott környezetben egy jó ,ámde ismeretlen aszfalttal. Még nem tapasztaltuk ki, hogy a kocsink ezen miként tapad be, hol lesznek majd a lerakódások, váratlan lepárásodások, lefagyások és egyebek?
Pont most nem ismerjük ezeket a rizikófaktorokat a télvíz, a fűtési idény idején.
Mert a falvak közelében a zömében vegyes tüzelés okán (mindent a kályhába) is lehet lerakódás ami a párával együtt csúszik, a növekvő forgalom is fokozatosan"olajozza fel" a friss aszfaltot, s akkor még az ismeretlen mikroklímájú részek ahol akkor is lefagy amikor az egész út nem, vagy akkor is lecsapódik a pára amikor másutt meg csontszáraz. Ez nem az út hibája. Csak úgy mondom.
Mondom, mert tapasztalat. Nem az R67-en, de ez bíz minden úton így van.
Új út. Jó út. Gyors út. Jó vonalvezetésű, jól belátható út. Remek út! ... Csak egyenlőre ismeretlen. Vezetéstechnikailag ismeretlen. Ki kell tapasztalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése