Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2020. január 3., péntek

Lőttem egy tulkot. Vadászidény van. Jótékonysági.

2020.01.03. Kaposvár
Lidl parkoló, Előd vezér u.

Leszögezem, hogy ehhez sem a városnak, sem az áruháznak köze nincs. Mindössze azért szerepelnek a nyitó sorokban, mert kell a pontos helymeghatározáshoz.
Készülhetett volna ez a kép az ország bármely városának számos áruháza parkolójában.
Az első "tulkom" az idei esztendőben.

Az első, mert eddig keveset mozdultam ki és az sem parkolókba irnyult, mert "nem vót eddig bót".
Ha esetleg valakinek nem tünne fel, hogy miért a minősítés, hát azért, mert ahol az SI áll, az színtisztán gyalogjárda. "Az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része." (KRESZ)
Bent ültem a kocsiban, s miközben vártam Melit, olvasgattam az "okoskütyümön". Simán beállt mellém a járdára, s nem azért mert tömve volt a parkoló. Volt hely számos.
S hogy miért nem szóltam rá?
Egyrészt, mert a tulok népies elnevezése ökör, másrészt pedig, mert az átvitt értelme ostoba tökfilkó. S pont az értelmezése adja, ha szólok neki, akkor:
"Most a tulok vadul bömbölni kezd." (Tompa Mihály)

Tudom. Persze. Rosszindulatú vagyok, mert talán nem is vette észre, meg tán ha szólok nem is bömböl, meg effélék. Nos a helyzet az, ha nem vette észre, nem látta, akkor mit keres az utakon? Miért van a zsebében jogsi? Vette? A bömbölés pedig tapasztalat.
S hát, most nem volt kedvem hallgatni a "tulok szavát".

Ja! Ha már közlekedés. Leányomék 2020.01.01-én délután mentek vissza Budapestre az R67-es gyorsúton. Beszámoltak egy karambolról, ahol bár a szalagkorlát nem sérült, ámde mindkét oldali nyomsávokon volt törött gépjármű.
Számos forgatókönyv lehet, csak hát ugye nem olvasni sehol. Miért nem?
Jártam én is a gyorsúton, nem is egyszer. Legközelebb talán elmondom, hogy szerintem mi is vele a gondom? Mert akad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése