Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2012. május 17., csütörtök

"Emútnyócév"


Őszinte legyek? Leszek.
Tele van az összes tököm a nyócévezéssel.
Ki a jó isten akarja ezt még hallgatni?
Oda vezetett ez az eszement "mutogatós játék", hogy romokban hever lassan minden, érték meg szinte alig maradt.
Sem anyagi érték, sem egyéb!


Bárkit is teszünk azokba a kurva bársonyszékekbe, mindig lesznek elődeik.
Vagy "nyóc", vagy kevesebb, vagy a rosseb tudja mennyi évvel.
De nekem ne mutogasson! Ne mutogasson hanem tegyen!
És amit tett, azt magyarázza el, értesse meg és fogadtassa el.
Ha nem képes, akkor meg fogja be a pofáját. Fogja be és ne mutogasson a háta mögé.

Nagyapa nekem mindig azt mondta: -"ne mutogass fiam, mert rászoksz a lopásra!"

Nahát! Mutogattatok eleget! Rá is szoktatok. Loptatok eleget! Akkor pedig azt mondom elég! Elég volt a mutogatásból, elég volt a lopásból!

Félreértés ne essék, ez mindenkire vonatkozik a rendszerváltás óta. Az "emútévekben". Nem csak elmúlt, de el is pocsékolódott. A semmibe veszett, a történelem lenyelte.
Meg a politika. Orbánnak most nem a mutogatós lenne a dolga, hanem az, hogy megtegye azt, amire egyik politikai erő sem volt képes eleddig. Megtenni, amire két évtized nem volt elég, amire két évtized alatt nem gyűlt össze a mersz, elég elszántság.
Most sem látom ezt az elszántságot. Most sem erre látom gördülni a hengert.
Hanem a kicsinyes bosszú, a megosztás, a széthúzás, az ellenfél megsemmisítése, a sajátjaim bebetonozása, a szájalók elhallgattatása a lenyúlás, a széthullás felé.
A teljes szétdarabolódás felé.

Ha már "emútnyócév"! Mi a fenét csinált Orbán és sleppje azokban az években? Mit? Mert idejük nem volt felkészülni kormányozni az látszik. A liberálisok hibáiból nem tanultak, az előtte lévő négy évben elkövetett saját hibákból sem. Akkor miből tanultak? És mit? Mire készültek, ha kormányozni nem?
"Nyóc" évig akadályozták a munkát amiben csak lehetett, most tökölnek és arra készülnek hogy legközelebb megint kerékkötők legyenek?
De hagyjuk ezt! Legyen elég a visszamutogatásból.

Egyet elismerek. Mindenkinek meg kell adni a lehetőséget. Hogy megváltozzon. Mást nem is tehetnénk, mert ha világgá zavarnánk ezt a mutogatós bagázst, hát ki a fenét ültetnénk a helyükre?
Ezekből kell majd megint választani. Szentséges Isten! Hát változzatok már! Gyorsan!
De ne csak ígérgessetek. Sőt! Ne is ígérjetek semmit. Én arra teszem majd a voksom, aki megmondja mit akar csinálni, azt mi okból teszi és közben nem gyalázkodik, nem mutogat. Arra, akik hátat fordítanak a mai politikai "kultúrának", szokásoknak.

Legyen itt egy vers ismét. Katt a "Nem mondhatom el senkinek ..." és a blogon megtalálhatjátok teljes terjedelmében.
Hosszú vers, de megéri végigolvasni. Nekem elhihetitek!


Erdős Virág: Na most akkor...

"...mondjátok meg nagyokosok, mi legyen,
ki ne legyen miközülünk maholnap és ki legyen,
ki legeljen penneágyon rozmaringos mellfilét,
ki pecázza kukából a halolajos kiflijét,
kinek legyen friss levegőn tartózkodni ideje,
kinek teljen karcinogén cuccokkal a tüdeje,
ki rágja a Cafe Picard mascarponés pitéjét,
ki mossa a Szentiványi nagyságosék bidéjét,
kinek kelljen éjjel-nappal folyton-folyvást igyekezni,
kit lehessen kapásból és szemtől szembe letegezni,
ki ne jusson ötről hatra,
kinek fussa futópadra,
Pulára meg Balira,
kit vegyenek palira,
kinek legyen hobbija a népi magyar hagyomány,
kinek jusson másfél bála angolpólya-adomány,
kinek bocskor, rámás csizma, cifra mente, kacagány,
kinek jusson, mér’ is jutna, szar se jusson, ha cigány,"
.

12 megjegyzés:

  1. Megértem a dühödet, a vers "fényében" még inkább. Kitűnő szembeállítása a nincstelenek, és a mindenben dúskálók csoportjának. Minél tovább haladunk, ez annál inkább így lesz, mert teljesen eltűnik a középosztály.
    Az egyetlen dolog, amit kitűnően tudnak: az egymásra mutogatás. Ezt a "cipőt" egy párt sem képes kinőni soha.
    Megválasztásuk előtt a jelenlegi kormánytagok azt mondták, tudják a megoldást, ennek ellenére nekem már akkor nem tetszett, hogy nem jártak be a munkahelyükre, dacból. Állítólag Gyurcsány miatt. Most pedig itt a bizonyíték, hogy mit tudnak, vagy mondjuk így: mire képesek. Ugyan mire képesek még?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat a gorombább stílusért! Bár már a kultúrában is elfogadott. Ennél "meredekebb" szavakat hallottam már színházi előadásban is a minap.
      "Felszívtam kicsit a vizet", mint a búvárszivattyú, utána meg "leengedtem a zaccot". :)
      Azért az ugye milyen érdekes, hogy pediglen folyamatosan a középosztály megerősítéséről prédikálnak?
      Mesterházi most azt mondta, kinövik. Befejezik a kormány bírálását -nyilván nem teljesen- és inkább a lehetséges alternatívákra koncentrálnak.
      Hiszem, ha látom!
      Valóban. Azt láttuk, mire képesek. Attól tartok, még meglátjuk a többit is!

      Törlés
    2. Meg van bocsájtva, (de remélem nem értesz félre), én jobban szeretem azt a Bohócot, aki nem használ ilyen szavakat. Nem azért, mert álszent lennék, hiszen mindenkinek kicsúszik a száján olykor valami, ami nem nagyon tűri a nyomdafestéket, de tudom Te annál sokkal többet tudsz ezek nélkül is. Ugye nem haragszol ezért rám?

      Törlés
    3. Akkor jó! Félre meg nem értelek. Nem sűrűn engedem el magam, mert én sem nagyon kedvelem. Tegnap viszont az indulat is vitte az ujjaimat egy államtitkári mellébeszélés okán. Mindig is dühített, ha tanult ember szándékosan nem a feltett kérdésre válaszolt és még át is tért más tárgyra. "Ha azt kérdem, hová megy? Arra ne azt mondja, merről jöttem én!"
      Miért haragudnék? Eszemben sincs! :)

      Törlés
  2. Én is őszinte leszek, nekem is tele van az összes tököm a nyócévezéssel, meg ezzel az eszelős kib@szással, amit csinálnak a nagyurak velünk. Egyre türelmetlenebbül várom, hogy felébredjek ebből a lázálomból. Az dühit, hogy sokan nem látják a bajt, hülye apátiába süppedve néznek ki csak a fejükből. Legszívesebben megráznám őket, mint krisztus a vargát, vagy még jobban. Tisztelt Fideszesek nem nyugszanak addig, míg tönkre nem tesznek mindent. Nem veszik észre a figyelmeztető jeleket, ha nem változtatnak az eddigi politikájukon a biztos pusztulásba, halálba kergetnek nem csak minket, hanem magukat is. A cérna egyszer elfog szakadni, akkor az Isten irgalmazzon nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig van még a tarsolyukban. De van ám!
      Nem tudom. Én ebben bizonytalan vagyok. Szerintem meg sokan látják, de vagy félnek, vagy már olyan mértékben kiábrándultak, hogy tesznek mindenre, leginkább a politikára. Gondolj csak bele. Mi, kik nyomon követjük állandóan feszültséget generálunk vele magunknak is, néha a környezetünknek is. Idegeskedünk, mérgelődünk, vitázunk, tán veszekszünk is. Van aki csak védekezik. Azzal, hogy nem lát, nem hall, nem beszél!
      Bizony a cérna egyszer elszakadhat. Főleg mert azért teljes egészében ettől képtelenség elhatárolódni és aki nem engedi ki a gőzt, az lassan megtelik, befeszül és ...

      Törlés
  3. A mutogatással visszafelé nem érünk el semmit, a büntetés már szinte mindegy, de előre nem látom, hogy merre haladunk. Le kell már végre valamit tenni az asztalra, valami olyat amiből az emberek látják is, hogy megyünk a szebb jövő felé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szinte mindegy valóban, de ha bűncselekmény ám büntessenek.
      De! Mi is benne voltunk a vérkeringésben az "emútnyócévben". Tehát nem kell róla a mese nap mint nap, mert emlékszünk. Olyannyira, hogy két éve "ki is fizettük" őket és új megbízást adtunk. A megbízásért cserébe, úgy gondolom jogos lenne az elvárás, hogy hová is tartunk, miért, mi okkal?

      Törlés
    2. Igazad van, a bűncselekményt tényleg büntessék, de ne keressünk már szántszándékkal büntethető tettet.
      Én nem értem az sem miért kell a 2006-os eseményeken ennyit rágódni, mellesleg hozzáteszem, arra véletlenül nem lehetett keveredni, mint ahogy egyesek állították, ha nem akarok arra menni, akkor kikerülöm jó messzire. Volt elég hely utca hozzá.

      Törlés
    3. Na ez az! A koholt vádak csak a lejáratást szolgálják és tovább rombolják az amúgy is ingatag bizalmat.
      Azt én sem, csak sejtem. Viszont ha már szóba jött, hát rendőrnek sem lettem volna alkalmas. Én nem néztem volna tétlen, ahogy az "embereimre" rágyújtják a vízágyút. Tudom, mire képes egy jól és szervezetten irányított osztag, mondjuk oszlató ékben. Szigorúan éles lőfegyver nélkül! Szabályosan, törvényesen!

      Törlés
  4. Az a helyzet, hogy 2006-ban nyugodtabban hajtottam álomra a fejemet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Álomra még csak-csak ... Akkor leszek ideges, mikor felébredek és "körbenézek".

      Törlés