Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2012. május 18., péntek

Renegát ...

Nem lennék jó politikus. Többek közt az sem.
Van még pár olyan foglalkozás, hivatás amiről határozottan érzem, tudom nem lennék rá jó!
Régebben talán, ... ma már bizonyosan nem.
Ma már talán arra sem, amit űztem. Régebben igen, ma már...
Nem én változtam akkorát hogy erre jussak, hanem a "környezet". "Kövület" lennék?
Ez nem azt jelenti, hogy elutasítok mindent. Egy fenét!
De sok mindent igen.
Leginkább azt, hogy az erkölcsösség nem változhat ekkorát. Az nem lehet hogy a nekem tanítottak, az általam tanult íratlan és írott szabályok, mind helytelenek lettek mára.

Nem lehet és nem is fogadhatom el!
Nagyapám, nagyanyám, apám s édesanyám forogna a sírjában miattam, ha én ezt tényként elfogadnám és ezzel az elfogadással gyakorlatilag megtagadnám iránymutatásaik, tanításaik. Hát nem!
Bizonyosan van, amit ők is rosszul láttak. De egy biztos! Az nem az erkölcsösség volt!

Nem lennék jó politikus.
Nem bírnék gúnyos mosollyal, arcpirító, bicskanyitogató pimaszsággal hazudni azok szemébe, akiknek az erszényéből tömöm a zsebem.
Nem bírnék fejbólintó lenni és olyan dolgokra mondani igent, vagy nemet, amiről még csak nem is hallottam.
Nem bírnék utasításra beterjeszteni olyan javaslatokat, amikről halvány fingom sincs és mikor megkérdeznek még hozzászólni sem tudnék.
Nem bírnék vélemény felolvasni a sajátomként, megrendelésre, utasításra, mások keze által előre megírtat.
Nem bírnék a hozzám intézett kérdésre a számba adott választ adni, mellébeszélni, hazudozni, gyalázni, mutogatni.
Sorolhatnám a végtelenségig.

Még csak a követőjük, hívük, segítőjük sem lehetek. Ezeknek nem!
Majd talán egyszer, valakiknek. Akik visszahozzák az az erkölcsi szintet, ami nem hibátlan ugyan, de nem is alapjaiban bűnös és elfogadhatatlan.

Mikor nekikezdtem az írásnak, még úgy gondoltam írok példaként néhány hivatást, foglalkozást amit s amiért most már nem bírnék űzni.
Mostanra rájöttem. Minek? Inkább azon kellene gondolkodnom, mit bírnék?
Mert meglehet, még újra kell kezdenem, s akkor majd bölcs előrelátásnak bizonyul.
Bizony meglehet!
Be kellene állnom a sorba?
Nem bírok. Hatalmas válságát éli a morál ma hazánkban és ennek okozói legelső sorban is a politikai elit szereplői.
Ha melléjük állok, akkor elárulom szüleim, nagyszüleim hitét, tanításait.
Nem tehetem! Nem is teszem!
Igaz, úgyis hívtak már ezek engem (is) árulónak. Nagy hiba volt részükről! Nagyon nagy hiba. Tán azt hitték, ezzel megfélemlítenek és akkor majd melléjük, közéjük állok?
Ha megtenném, akkor tényleg renegát lennék!
Így csak annak gondolnak, mondanak úgy meg magam válnék azzá, magam akaratából, számításból, tudnám magamról s az is lennék.

Megtehetnek ma sok mindent. A "pofámat" is befoghatják. Ráfér a "pofájukra" tán az is! Nagyon sok mindent tehetnek, nagyon sok minden ráfér s ráfért már eddig is!
De lassan nem ártana óvatosnak, kicsit átgondoltnak lenni.
Mert nem tudható, mikor válik az ellenfélből ellenség?
.

14 megjegyzés:

  1. Valóban nem lennél ilyen feltételek között jó politikus, de legyél erre büszke! Azt hiszem nem kell beállni a sorba, mert "egy a sok közül"-ből van elég, de a sok között egy, - bár kevés, és nem is jó arány, de legalább jó irány.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Büszke? Köszönet érte! Viszont én már szeretném, ha egyszer végre rájuk lehetnénk büszkék.
      Nahát valóban! Egyelőre nem tűnik jónak az arány. Bár én bízok benne, csalóka a kép, mert sokan nem mutatják magukat. Jogos a félelem! Látod. Én is álarcot húztam. Nem magamért, másokért. Ha már én nem nyerhetek, más ne veszítsen miattam. :)

      Törlés
    2. Az álarc nem megvetendő, de aki ügyes az úgyis utána tud menni az emberfiának. Itt most nem a magunkfajta népről beszélek.

      Törlés
    3. Tudom. A profi keresők úgyis felfednek. Nem is rájuk gondoltam. :)) Van egyébiránt még egy ok, de azt majd egyszer. :))

      Törlés
  2. Nyugi, név szerint még nem biztos, hogy listán vagy. Meg én is. (Bár lehet tévedek.) Viszont név nélkül már a kiirtandók listáján vagyunk, ha a látott tendencia sürgősen nem áll meg. Nyugdíjas, ki ráadásul még rokkant is, az tuti az első kinyitottak között lesz. Kifogynak a tartalékok, kinek előbb, kinek később, és szép csendben elkopunk, úgyhogy senkinek sem fog szemet szúrni. A regnáló hatalomnak semmiképp nem fogunk hiányozni. Nekik majd csak fogyó rabszolgáik, ha nem találnak ki valamit a tenyésztésükre. Az is igaz (biztos a rosszindulatságom beszél belőlem) már látok a kormányzat részéről ez ügyben jeleket.
    Lehet már paranoiás vagyok, mikor New World Order kezdetét látom megvalósulni magyar viszonylatban
    Hogy beálljunk a sorba, ahhoz nekünk gerinc nélkül újra kéne születni. Haszonélvezői meg úgy sem lennénk, mint az a sok megtévesztett szerelmes nyugdíjas is, kik szintén a kiirtandók listáján vannak. Egyszer a szerelmes lila köd fel fog szállni, de akkor már későn lesz. Elnézést kicsit belemelegedtem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebbe beletrafáltál! Mármint a "tenyésztésbe". "Nagyjaink" azon törik a fejüket, hogy három gyerektől felfelé a gyereknevelést pozitívan számítják be a nyugdíjnál, alatta meg negatívan. Na?
      De el ám, a lila köd bizony el fog illanni.

      Törlés
  3. Apám szokta mondani, hogy még eljön az idő, amikor keresni fogják a rendes embereket. Szerintem legrémesebb álmában sem gondolta, hogy keresni fogják amiért rendes, de nem azért, hogy megbecsüljék, hanem azért, hogy lejárassák, elűzzék és elvegyék mindenét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaza lesz megint. vagy így, vagy úgy. Remélem, az eredő gondolata szerint lesz igaza.

      Törlés
  4. A mondat egyszerűsíthető, ha a lényeg ott van.
    "Jó vagyok."
    Ezt belül kell érezned. A politika most nem jó. De Arany János is rosszat írt a politikáról, amikor...
    Tudod mit? Megkerestem a Bohóc című novellámat, és úgy érzem, hogy akkor jó voltam, amikor azt írtam.
    Rólad pedig most érzem, hogy jó vagy.
    A politikához meg nem értek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! A szép szavakat is, és a novellát is.
      Ígérem végigolvasom -már belekukkantottam- csak kis időt kérek. :)

      Törlés
    2. Van egy aranyos viccem a témában.

      Gecimalacka belesik egy gödörbe, és sivákol, nem tud kijönni. Arra repül a jótündér, és azonnal leszáll a gödör szélére, és így szól!
      - Beleestél a gödörbe? Várj, kihúzlak.
      Gecimalacka pedig durcásan hátat fordít
      - Nem várok!

      Törlés
    3. Ok! :)) Már végig is olvastam. :))

      Törlés
  5. A politika és a politikus soha nem volt "jó". Lehet, hogy jó volt , míg oda nem került, de azok a székek valami különös hatással vannak az emberekre. Megváltoznak. Nagyon. És nem az előnyükre. Úgyhogy ne is törekedjünk beleülni .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek a hivatásnak kellene lenni az első számúnak. Mindenütt a világon. Hisz emberek, nemzetek, országok sorsa van a kezükben. A jövő van a kezükben a jelenben. Elkeserítő!

      Törlés