Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2013. január 31., csütörtök

Egyek teflont?

Nem lesz ez azért így, nem fogok kétnaponta előállni valami gagyival, na de ez ... Ez a másik, ami nagyon kiverte nálam a biztosítékot. Duplán kiverte.
Merthogy kettő volt belőle. Ráadásul ez a magasabb amperszámút csapta ki, lévén magyar termék!
Bonyhádon gyártott, belül teflon bevonatos lábas.

A képen látható edénynek a párja egy használatot ért meg. Egyet! Az első főzés alkalmával felhólyagosodott a bevonat. Nem felkarcoltuk! Nem! Van annyi rutinunk, hogy csak és kizárólag fakanállal. Még műanyaggal sem!

Amúgy is rühellem -nálam röhej kategória- a műanyag fakanál, éppúgy mint a beton vasúti talpfa. De nem ez most a lényeg.
Hanem a bevonat. Szerintem azért annyira sikerült a kép, hogy látsszon a lényege!
Nem felkaparódott a teflon, hanem felhólyagosodott.
Most mit mondjak erre? Ez egy ócska termék! Ócska magyar termék!
És mit mondjak arra, hogy esetleg ettem is belőle? Nem mondok inkább semmit.
Egy azonban biztos. Ez még a kutyának sem jó. Úgy vágom ki, mint a taknyot!
És azt is, aki nekem legközelebb bonyhádi edényt ajánl!
.

7 megjegyzés:

  1. Na még ez is! Ráadásnak. Arra már nem is emlékeztem -nejem világította meg elmém homályát-, hogy ez is egy cseredarab. Az eredetit cserélte asszonyka erre, a párját -merthogy egyszerre vett anno kettőt- meg már egy más gyártmányra. Tehát, háromból három! Erre talán már mondhatom: - nem véletlen. Teflon fronton ennyire képesek!

    VálaszTörlés
  2. Ennél már csak a mienk a szebb... Emlékszem az elsőt valamikor a 70-es évekbe kaptuk.... Hosszú-hosszú évekig jó volt... Nekünk sikerült palacsintasütőt is vennünk a belsejének nem is tudom milyen színe lett, és akkor rögtön ráégett az étel amit nem lehetett kitakaritani... Első sütés alkalmával annyira megégett a teflon is ... hogy csak "dísznek " van... ráadásul első sütés alkalmával a külső festék is elszíneződött...Nem én vagyok barbár....Nem volt ocsó!
    Jó témákat találsz!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt olvastam, ha megég a bevonat, akkor már mérgező vegyületek is válnak ki belőle. Perfluoroktánsav (PFOA).
      "Az Environmental Working Group azt ajánlja, ne használjunk teflonborítású edényeket, bár azt jó tudni, hogy az edények PFOA-kibocsátása alacsony, csak kb. két éves használat után nő meg, vagy túlhevítés esetén (ha 230 C fölé emelkedik a hőmérséklete). Inkább öntöttvas vagy rozsdamentes acél edényekben főzzünk."
      Azt hiszem, engem kezdenek meggyőzni.

      Törlés
  3. Nekem van egy jókora drága olasz serpenyőm. Mocskosan, megkarmolva kaptam, és hosszú súrolással sikerült ledörgölni a teflon bevonatot. Azóta is megelégedéssel használom. Semmi sem ég oda benne, és masszív darab.
    Javaslom a polírpapírt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó a kreatív ezermester a "háznál"!
      Ez eszembe sem jutott. Kösz az ötletet, kipróbálom.
      Gondolom nem semmi meló lesz, de kipróbálom. :))

      Törlés
  4. Nem veszek teflont, a tiédhez hasonló pár darab, az én konyhaszekrényemben is lapul. Amint kis időm lesz, elkezdem a súrolgatást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy melónak ígérkezik. Megpróbálom, de nem tudom, érdemes?

      Törlés