Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2014. február 3., hétfő

Hőbörgünk

Már nem akartam ezt a témát, de egy ismerősöm posztjához fűzött hozzászólás "rákényszerít".
Tisztelt hozzászóló azt mondja, náluk mindenki letakarítja és nem "hőbölög". A poszton is védte az igazát, nekem sem fogja elhinni, de a helyes a hőbörög! De nem ez a lényeg!
A lényeg ott van a képeken. Mindhárom fotó mai. Mióta is nem esett a hó? Egy hete? Amennyi a mi utcánkban hiányzik az úttestről az nem sok.
Pedig meglehetős forgalommal bíró utcába torkollik lejtősen és kissé nehezen beláthatóan. Mondja kedves falun élő oktató: tegyünk. Oszt mit? Jelentem a járdákat rendszeresen letisztítjuk, megszórjuk. Nem csak a fal mellett húzódó járdát, de a lakótömbök közt lévő és inkább használatosakat is. Jómagam éjjel tízkor is megszórtam az ónos esőben. Lapátoljam le az egész utcát? Mind az ezer métert? Akkor tessék már mondani, miért fizetek kommunális adót, miért az egyéb és az üzemanyagba beépített kurva sok adót?

De menjünk kicsit távolabb. Nehogy az a vád érjen, hazabeszélek! Tetszik látni azt a gyalogátkelőt? Mielőtt pirosra váltott vergődött át egy koros hölgy. Már nem épp "szöcskelábú." Ez egy négysávos főúton lévő átkelő. Igaz, jelzőlámpás. Erre ön mit mondana? "Nyugger" maradjon odahaza, meg különben hozzászokhatott, mert anno úgy nőtt fel, hogy még átkelő sem volt nemhogy lámpa? Ja, ja! Meg autó sem igen, a lovasszekér meg megállt. Legfeljebb leszólt a hajtó a bakról: -szépasszony tán alám akar kerülni? De mit szól most a böszme, izomagyú erőgépes, aki a piros elején még átmegy és a zöld végén már megy?

De itt ez a szépen megtakarított járda -abszolúte a városé- lépcsőstül, babakocsi felhajtóstul. Míg vártam hogy a képből kimenjen két fiatalember meg a farkaskutyájuk, egyikük seggre tottyant. Jól megtermett, életerős fürge fiatalember. Németül káromkodott. Erre mit mondjak? Mit mondana ön? Mindössze egy rövid levezető kört nyomtam városunkban, nem kerestem direkt a "csúfságot", nagy forgalmú utcákat jártam ahol a közelben áruház, iskola, autóbuszmegálló, stb van. Ismétlem! Egy héttel a havazás után!
Örülök hogy Hedrehelyen tesznek az emberek, elárulom itt is! Ha ezt kevésnek gondolja a tisztelt oktató, akkor tán árulja el, mit tehetnék, tehetnénk? Mit vár tőlem, tőlünk városi "tunya" népektől?
Nyilván én nem értek egyet azzal, hogyha már az adóforintokból üzemeltetnek egy céget ahol ez a profil és az adóforintokból fizetik a közmunkásokat, akkor én menjek a közterületeket letisztítani. Úgyhogy ezzel a javaslattal ne is tessék jönni!
Amúgy nyitott vagyok bármire amit még tenni lehet, lehetne!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése