Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2022. március 16., szerda

Nincs gond? Van gond!

2022.03.15.    Deseda


Ránézésre nem volna gond, de ... De van.
A horgászrend úgy szól, hogy:
Általános rendelkezések 9. pont

"A horgász az általa elfoglalni kívánt horgászhelyet és környékét még a horgászat megkezdése előtt köteles összetakarítani, folyamatosan tisztán tartani és a szemét elszállításáról gondoskodni. Horgászhely: a használatban lévő horgászfelszereléstől számított 5m sugarú kör."

Semmi újat nem mondtam. Csak az ismétlés kedvéért, meg a nem horgászoknak.

Általában nincs is gond ha bemegyek egy horgászállásba. Ott nincs, meg az 5m sugáron belül. Hanem ha kimegyek mondjuk 5-től tízig, vagy csak a bokrok alá és bekukkantok a parti nádba! Ott van a fotón.
25 literes füles szemeteszacskó dagadásig telt, alig bírtam összekötni a füleket.
Vegyes a felhozatal, nem sorolom jól látszik. Minden, mint a búcsúban.

Március 12-n a szervezett tótakarításon -más irányú halaszthatatlan elfoglaltság miatt- nem tudtam részt venni, így nem tudom hány mázsa szemetet szedtek össze a sporttársak és Deseda szimpatizánsok, de nekem ez amúgy nem az első "fogásom" volt és vélelmezem nem is az utolsó.

Elgondolkodtam a kilences ponton, ahol nagyon szépen, pontosan definiált a horgászhely, ámde a környék? Meddig környék a környék?
Nekem egyértelmű, hogy a horgászhely folyamatos tisztán tartása nem azt jelenti, hogy a keletkezett göngyölegeket behajigálom a nádba, bokrok alá, később majd a csalánosba. nem! Ott van az is, köteles az elszállításáról gondoskodni.
Nem ragozom tovább. A viselkedésből lesz a szemét ügy, meg mellé szemét dolog.

Sokaknak a fejében is nagytakarítást kellene tenni, én ennyit tehetek értük, hogy beszélek róla, bemutatom, nyilvánossá teszem.

A horgász szereti, tiszteli a víz területét, a víz környékét, a víz élővilágát, a természetet. Ugye jól tudom sporik?

3 megjegyzés:

  1. Kiegészítésként beillesztek ide egy kétkedőnek adott választ, meg azoknak kik esetleg félreértették a szándékom és kissé mellé mentek. (A "szemétből kiragadott" kakaós, joghurt flakonok okán.)

    Nem hiszed? Én meg tudom is, hogy visznek.
    Ez a horgászhely olyan helyen van -a forrás felé vezető műút melletti első (hármas fa)- ahol családi piknikkel egybekötött horgászatokat szoktak tartani, mert nagy a placc és kellemes a hely. Ha ismered.
    Ettől persze igazad van, szemetelnek a biciklis meg a más túrázók is. Sajnos!
    Ez a hely viszont szinte soha nem üres -volt alkalmam látni vagy "ezerszer" a víz felől-, csoda, hogy most az volt. Amúgy olyan távolságra van az úttól ugyebár, hogy odáig az üres flakont nem lehet behajítani.
    A 25 liternyi szemétből te is kiragadtál vagy egy liternyit kétkedni. Hidd el nekem, mert én szedtem össze, ez nagy zömében horgász szemét. Amúgy az írással arra akartam rámutatni, hogy bár a szorgos sporttársak összetakarítottak -nagy köszönet érte- de a bokrok alja, aljnövényzet, parti nádasok még rengeteg szemetet rejtenek.
    Soha nem fogom megérteni azokat, akik a teli dobozokat, flakonokat kicipelik, de az üres könnyűt már nem "bírják el".
    Nem kenek mindent a horgászokra, már csak azért sem mert magam is az vagyok.
    Viszont a tény az tény! Ennek a 25 liternyi szemétnek is a 80 százaléka igazoltan horgászok szemete, a többin lehetne vitázni, ha a hely nem olyan volna amilyen.
    Amúgy pedig én azon az állásponton vagyok, legyen bárki is a "természet lágy ölén", ne szemeteljen! Tisztelje már meg a természetet is, meg az utána érkezőt is.
    Vajon azt tudja minden horgász, hogy a MOHOSZ rendelet szerint szemét a cigarettacsikk is és a szotyola héja is?
    "II. A területhasználatra és környezetvédelemre vonatkozó előírások
    22. ... Szemetelésnek minősül a cigarettacsikk és a szotyola-maghéj, valamint a rágó eldobása is. ..."
    Márpedig az, bizony szemét -egy csikk ezer liter vizet szennyez- és ez az a három fajta szemét amit nem is igen lehet, és én speciel nem is vagyok hajlandó más szarháziak után összeszedni.
    Szóval. Ne akard te sem, más sem, mentegetni a menthetetlent, és ne mutogassatok másokra, mert az nem mentesít senkit.
    A fejekben kell folytatni a rendrakást.

    VálaszTörlés
  2. Látom besokalltál a FB-n. Én is ritkán vagyok fenn, nagyjából visszatértem a bloghoz, még akkor is, ha senki nem olvassa. Elegem lett mindenből! Gyűlöletből, háborúból, politikából, és úgy általában az emberek viselkedéséből. Megértelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Be. Nagyon besokalltam. Tombolnak a lelki sérültek.

      Törlés