Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2014. január 27., hétfő

Senki földje

Kiadós volt a havazás Kaposváron s környékén, január 24-én pénteken. Biztosan leesett vagy 25 centi s a szél sem könnyítette a helyzetet.
Az éjszaka folyamán aztán elállt hó is, szél is, így lehetőség nyílt az utakon eredményesen hóekézni. Nekünk közlekedőknek pediglen, az ekéseket "ekézni".
 Én védtem őket, míg védhetők voltak ... s utólag megvallom már azt is bánom. Megmagyarázom.

Másnap reggel, tehát 25-én szombaton indultunk útnak. A megénekelt 67-es úton hagytam el az erősen behavazott megyeszékhelyet. Nem volt az út kritikus, hókásás volt, ámde járható és látszott az ekék nyoma. Mint a képen is, ez akkor készült. Somogybabodon már nyoma nem volt hónak az aszfalton. A gyorsforgalmin, majd az
M7-en úgy lehetett haladni mint a legszebb napokon. Vasárnap este, tehát 26-án jöttünk vissza. Az M7, a gyorsforgalmi szakasz és a 67-es főút csontszárazra volt takarítva egészen .... egészen a nagy meglepetésig!
Egészen Kaposvár határáig!
A Magyaregres elágazótól az elkerülő szakasz a senki földje.! A senki útja. Rendesen meglepődtem mikor jégre, letaposott hóra, jégbordákra szaladtunk. Volt időm elszokni az efféléktől a már megtett 195 kilométer alatt. Az utolsó pár kilométer meg .... Mit magyarázzam? Mai napon -hétfő 27-e- sem volt letakarítva! Pedig Somogyaszalóban találkoztam a város felé robogó hóekével, reméltem Kaposvár határában leereszti az ekéjét az útra.
Apropó! Somogyaszaló. Ott még a temető, szőlőhegy és major felé vezető út is csontszárazra van tolva. Meg az utcák is. Pedig Somogyaszalónak per pillanat polgármestere sincs!
Kaposvárnak van. Van? Hallott valaki mást?
Tudom, tudom! Az elkerülő nem hozzá tartozik. De a város igen! Nos, ott is kénytelen voltam autózni. A Füredi út - Kanizsai utca kereszteződése egyáltalán nem mondható forgalommentes szakasznak. Akkora bakhátak éktelenkednek jéggé dermedt vizes hóból amihez a Kraz-ok járta erdei utakon vagyok szokva. Leért a lökhárító szoknya, no és a kipufogó rendszer. Ehhez mérhetően, pontosítva mondva, ennél csak szarabbak a kisebb utcák. Nekem nem kritikus, mert téli gumival járok, mert nem loptam és nem is úgy vettem a jogsit, no és gördültem már pár százezret. Viszont a kocsit én tartom fenn, ezért féltem. Nekem ez a dolgom, meg hogy felelősen közlekedjek, meg ...
Másoknak nincs dolguk ebben a havas, téli helyzetben ebben a városban? Beleértve az utak kezelőit és beleértve a polgármestert is.
Mindenkinek rohadt nagy volt a szája: -mi felkészültünk!
Nos kérem. Nekem is rohadt nagy a szám. Felkészültem. Ha eljön az én időm, szavazok.
Nem! Nem emiatt. Emiatt is! Ez is csak egy csepp a pohárban. De már tele van a ...!

2 megjegyzés:

  1. ...ahócipőd, ugye nem másra gondoltál ?

    VálaszTörlés
  2. "Nos kérem. Nekem is rohadt nagy a szám. Felkészültem. Ha eljön az én időm, szavazok."
    Régen is közfelkiáltással választottak királyt. Lehet, hogy Kaposváron visszavezetik ezt a közvéleménykutató módszert? :-)

    VálaszTörlés