Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2017. november 10., péntek

Ló? A 21. század haderejében?

Még most sem akarom elhinni!
Mikor az első erről szóló írásokat olvastam elrohantam fellapozni a naptárat, mert attól tartottam harmadik típusú találkozásom volt és emiatt kiesett valamennyi idő és tulajdonképp április elseje van!
De nem az van!

Ma a 21. században, az űrutazások korában, a kozmosz meghódítása küszöbén, az idegen civilizációk kutatása korában a mi hadseregünk nem új típusú meghajtásokkal kísérletezik, nem modern technikát állít rendszerbe mint a kor modern hadseregei, hanem visszahozza a lovakat.
Nos! Én nem vagyok újságíró, engem nem kötnek formulák, kötelmek. Ezért hát én fogalmazhatok egyenesen, érthetően, akár csúnyán is! Azt is teszem!
A modern hadseregnek nincs szüksége sem lóra, sem lófaszra, sem arra a sok ostoba faszra akik ezeket a "korszakalkotó" ötleteket szülik!
A hagyományőrzés az más! Az kell! Az van is! Annak helye van! De nem a modern hadsereg harcászatában, hadászatában. Tartalékos szinten sem!
Merthogy a tartalékos egy kiképzett harcos aki adott esetben behívható, bevethető!
Lóháton!
Elképzelem, ahogy a mi harcosaink hátrafelé nyilazva szedik le a vadászgépeket! Nem nézték egyesek túl sokszor az Éhezők viadalát? Oktatni fogják a fecsegő poszáta utánzását is? Jó, jó! Tudom! De elárulom, hogy Kalasnyikovval sem lesz egyszerűbb. Rambo filmet sem kellett volna annyit nézni! No meg ugye ez a térség már nem afgán típusú vidék. Mellesleg megsúgom, hogy még Rambo is csak menekülni tudott amíg nyeregben volt. Kellett neki egy komolyabb tűzerő!
Nem ragozom tovább. Még két dolog röviden.
Elnézést kérek azért, hogy anno megbízott ügyvitelesként, a szabályzatszerkesztő engedélyével, valamikor a nyolcvanas évek elején kiselejteztem a Lótartás Kézikönyve a Magyar Hadseregben kiadványt. A címe nem teljesen biztos, sőt biztosan nem teljesen ez volt, a kiadás dátumára sem emlékszem, de már akkor jócskán meghaladta a kor. Vélelmeztem valamelyik elődöm nosztalgiája tette át és őrizte meg a könyvleltári anyagok sorában. Én balga meg ahelyett, hogy átcsempésztem volna a csapatmúzeumba, honnét most lehetne előhúzni és aktualizálni, ahelyett kiselejteztem. Szánom bűnöm!
És szánom azokat a profi katonákat, kik a modern kor hadsereg szervezését, a modern kor hadászatát, harcászatát tanulták, arra képezték magukat s beosztottaik, most pedig kénytelenek bólogatni, egyetérteni és azt nyilatkozni amit a sok hülye elvár, hallani akar!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése