Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. július 21., vasárnap

Következő futam! Felkészül! ... Alga! Rajt! ... Hová lett a sok madár?

2019.07.17. Deseda

Helyszín a 67-es út Desedán "átívelő" hídja alatt.
A lenyugvó napfényében onnét remekül látszott a remek vízminőség!
"Megnyugtatok" mindenkit, ahogy mondani szoktam volt: - Nyugalom, lesz ez még sokkal rosszabb is!

Azért titkon remélem, hogy talán nem! Ha elmarad a hetekig tartó gutaütésszerű meleg, és közben érkezik friss csapadék is hígításnak, akkor talán nem. Akkor talán rosszabb nem lesz és talán elmarad az algavirágzás!

Azért az jólesett, hogy miközben a híd alatt lebegtettem a csónakot, és fényképeztem, a partról beszélgetés ütötte meg a fülem. Fiatalok sétálgattak le a vízig, szerencséjükre nem a volt dögdepó felőli oldalon, és egyikük szóvá tette s mutatta a párjának:
-Nézd a vizet! Elképesztően algás! Teljesen zöld, zavaros!

Jólesett, mert ezek szerint akinek szeme van az szintén látja és nem csak én "vészmadárkodok" a Deseda okán!

Ha már a Deseda és az élővilága!
Elhullott a rengeteg busa, összeszedték a nagyját, a többi belerothadt!
Elhullott a rengeteg kagyló, még szórványosan látok lebegő tetemeket, azt értelemszerűen nem szedték, az összes belerothadt a vízbe!
Most a meleg víz miatt, és számos egyéb ok miatt, rajtra kész az alga!

Mi lesz a következő?
Én már tudom, mert láttam, legközelebb hozom a fotókat és beszámolok arról is!

Addig viszont egy kérdés a Desedát rendszeresen látogatókhoz!
Hová lett a madarak egy része?
A korábbi évekhez viszonyítva a jelenlegi madárpopuláció látványosan kevesebb!
Látok kócsagot, de csak párat! Alig látok vízityúkot, nagy ritkán jégmadarat.
De a helyzet az, a korábbiakhoz képest én keveslem a vadkacsát is. Hová tudott eloszlani a téli vízfoltokban bandázó hatalmas kacsasereg? Szembetűnő a hattyúpárok csökkenése. Régebben mindkét ág végében költöttek, majd neveltek fiókát. Most egy párt látok csak, és velük is, legutóbb már csak két kismadarat.
Tán csak a bokorbujkáló óvatos kis barátaim száma nem tűnik kevesebbnek, bár azt kétlem, hogy mostanság lesz szerencsém : Hetet egy csapásra.
S bár nem madár, de eltűntek szem elől a vidrák is és mint már korábban felpanaszoltam, hát nekem hiányoznak a máskor a bedőlt fákon "fürtökben lógó" teknősök is!

Felpanaszolni a hiányt nem csak a vízen, vízpartokon lehet. De a környező erdőkben, mezőkön, réteken is. Végig lehet sétálni a Deseda mentén akár félútig is mire a varjakon kívül énekesmadár hallik. Máskor ha rét, vagy kaszáló füvébe léptem, hát szinte felszállt alólam. Most sem sáska, sem szöcske, pillangó is mutatóba csak.

Baj van, nagyon nagy baj! Földön s vízen s levegőben egyaránt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése