Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2016. augusztus 22., hétfő

Húzd a mézes madzagot

"A kormány törvénymódosítással biztosítja a védőnői béremelést."
Mielőtt sokan túl magasra kapnák fel a fejüket, tisztázzuk, a hír igaz is, meg nem is!

Igaz, mert a törvénymódosítás az ígéret szerint arra irányul, hogy az eddig hamisan béremelésnek beharangozott, de a valóságban a fenntartóknak adott havi 30-35 000 Ft-ot teljes működtetésre adott összeget, valóban és egészében a bérekre fordítsa a munkáltató.
Az én olvasatomban pedig nem igaz, mert a bér az ami a bértáblában megjelenik, minden más ezen felül adott javadalmazás az kiegészítések, bérpótlékok halmaza!
Márpedig ez a szóban forgó összeg akkor is bérpótlékként fog szerepelni, ha eljut a védőnőkhöz. S mivel bérpótlék, elosztásukról és kifizetésükről működési rendeletek szólnak, ha tényleg el is jutnak a címzettekig, akkor is differenciált lesz.
Megint ott tartunk, hogy kommunikálnak valamit, ami nagyjából igaz!
Nem bérrendezés lesz, hanem a pótlékok nőnek! Mennyivel is? Bruttó 30-35 000. Ft-al, de nem mindenkinek, hanem átlagosan. Lesz aki kap 10, lesz aki meg 40 ezret!
Tehát lesz aki elégedett lesz, lesz aki meg nem! De aki az lesz, az is miért is?
Ismételjünk! 2016.09.01-től az egészségügyi szakdolgozói bértábla kezdő bére, 196 222 Ft lesz. A kezdő védőnők bére bruttó 122 000 Ft, amit ki kellett egészíteni 129 000 Ft-ra mert ennyi a garantált szakmunkásbér 2015 óta.
Mennyi is a különbség?
Alapból 74 000, kiegészítés után is 67 000 Ft! Ennek most megkapják nagyjából a felét, de hangsúlyozom, nem mint bért, hanem mint pótlékot!
A pótlék, bérkiegészítés pedig esetleges, határozott ideig szóló!
Nem tudom azt feltételezni, hogy a kormány ezt nem érti! Nem tudom, nincs bennem ennyi jóindulat! Értik ők, csak nekik ez így jó. Fenntartja a meglévő feszültséget a védőnők közt, megosztja őket, széthúzza az esetleges összefogást.
Nem kell hozzá nagyon nagy fantázia kitalálni, kiknek is lesz ez elfogadható?
Nem elsősorban azokra gondolok, kiknél nagyobb az ellátotti létszám s mondjuk megkapják a magasabb átlagot, hanem például azokra kik az idén, vagy jövő év elején elmennek nyugdíjba. Ha igaz, s ezt megkapják januárig visszamenőleg, akkor ők is kapnak egy nagyobb összeget egyben, plusz a havi emelést. Nekik ez tökéletes!
Na és a többiek?
Még mindig csúsztat a kormány!
Eddig béremelést kommunikáltak a finanszírozás emelése helyett, most béremelést kommunikálnak a bérkiegészítés emelkedése helyett!
De az én olvasatomban, emellett van egy igazán nagy probléma -s remélem ezt észreveszik a hungarikumok- elhúzták a mézes madzagot, többen majd ráharapnak és ezzel megvalósítja a kormány a szokásos jól bevált trükkjét.
Megoszt! Széthúz! Belső feszültséget szít!
Látom ennek szomorú jeleit. A ma reggeli televíziós beszélgetésen a műsorvezető azt mondta: - a kormány részéről látszik a szándék a bérek emelésére ... s e mondat ellen, sajnos Varga Andrea az Autonóm Területi Szakszervezet elnöke sem emelt szót, nem pontosította egy kicsit.
Szerintem meg nem látszik!
Ami látszik, az elkeserítő. Nem beszél az érintettekkel, nem tesz érdemi és főleg maradandó lépést, toldozgat, foltozgat a javadalmazásokon, fenntartja és tovább szélesíti a rossz rendszer szülte elégedetlenségeket, szítja a belső feszültségeket s továbbra is bizonytalanságban tartja a dolgozókat, nem adja meg azt a megbecsülést, ami pedig megilleti a szolgálatot, megilleti dolgozóit!
Én, továbbra sem mondhatok mást:

Én, a védőnőkkel vagyok! Én, a lányommal vagyok! Amit fentebb írtam az a valóság, az az igazság, az a jelenlegi helyzet! Én itt csak azt kérem, ne essen bele a többség megint a kormányzati csapdába, ne menjenek vakon a hazug propagandával.
Már megint becsapnak mindenkit!

2 megjegyzés:

  1. Varga Andrea arról beszélt, hogy nem fejeződtek be még a bértárgyalások, azaz a védőnők szakdolgozói bértáblába kerülésének kérdéséről még tárgyalások zajlanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Védőnő!
      Igen nagyon remélem, nem csak írt nekem, de visszajön a válaszért is. Vitassuk meg!
      Az egyszerűség kedvéért bemásolom ide az általam akkor megnézett műsor -Az ATV Start vendége Varga Andrea az Autonóm Területi Szakszervezet elnöke -linkjét. Lehet, nem egy műsort néztünk?
      (http://www.atv.hu/videok/video-20160822-a-kormany-torvenymodositassal-biztositja-a-vedonoi-beremelest)
      Visszanéztem, hallgattam az egészet. Kérem, tegye meg ön is! Ha megtette írja meg nekem (perc-től) amikor ezt nyilatkozta Varga Andrea.
      Amit én biztosan állítok, 09:45-től Varga Andrea azt nyilatkozza: -"Hát, a mai magyar kormány az azt a megoldást választja, hogy eldönti és aztán lenyomja a torkunkon. ..." 10:26-tól kérdésre válaszolja: - Az Autonóm Területi Szakszervezettel tavaly május óta nem volt a kormánynak egyeztetése .....
      Kérem, nézze meg még egyszer!
      Megnéztem harmadjára is és azt kell mondjam, ritkán hallani ennyire összeszedett, egyértelmű nyilatkozatot. Nem értem, ön mit hallott ki ebből?
      Nézze úgy, mint én, középről! Nem jobbról, nem balról, középről! Középről, hogy az elmondottak és csakis az elmondottak jussanak el az ön füléig is és ne halljon ki a sorok közül el nem hangzott, hamis reményű dolgokat.
      Drága Védőnő!
      Azt ugye nem hiszi a kormányról, hogy most rendeletet alkot s visszamenőleg odaadja ezt a bérpótlékot, majd utána átteszi a védőnőket az egészségügyi bértáblába?
      Kedves Védőnő!
      ha azért jött, hogy "felizgasson", az sikerült! De ha azért jött, mert érdekli a téma, csak elhallásunk van egymás mellett, akkor vitassuk meg!
      Én, a védőnőkkel vagyok! Önnel is!

      Törlés