Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2017. január 4., szerda

Hideg sötétség

Úgy kúszik be társadalmunkba a hideg és a sötétség, mint ahogy napnyugtakor a lehulló nappal tör előre a fagy hidege.
A sötétség a fejekbe a hideg a szívekbe!

Mikor a "Számos ... igaz történetek"-et írtam, jeleztem: - ... míg áttekintem, hátha közben eszembe jut valami.
Eszembe jutott valami, amivel amúgy eddig is számoltam, tudtam és érzékeltem, nem kerülte el a figyelmem, csak épp nemigen hoztam szóba.
A politika világa, még ezen a nagyon vékonyka szeleten is ahol én mozgok benne, egy mocsok dolog. Ami talán a legmocskosabb ...

Nekem a politikában való vájkálás nemigen hozott barátokat és haverokat, ellenben vitt!

Vagy csak azt hiszem, hogy barátokat vitt. Kiket el tudott vinni ... nem biztos.
Mindenesetre az egy külön számvetés, azt elég fejben megtenni s tudomásul venni. Tudomásul veszem. Meglehet egyszer majd fordul a világ, minden fagyra jön enyhülés, minden sötétséget világosság követ, s ahogy fordul úgy fordulnak ismét felém vissza.

Lehet. Majd akkor újra számot vetek, mérlegelek. A félelem miatti távolságtartás megbocsájtható, az árulás nem!

2 megjegyzés:

  1. Boldog új évet kívánok!
    Lesz, vagy nem, az majd kiderül. Ez még a barátoktól és haveroktól is független 'tud levődni'. Mindenki nem fog elkerülni, és mindenki nem fog Veled vitába szállni.
    Én is tudom (sejtem?), mi a véleményed Orbánról, és mivel nekem más, nem fogom borzolni vele a kedélyedet. Inkább azt keresem, amiben egy ösvényen járunk.
    Az igazságokat keresem én is. Hol itt, hol ott találom meg. Ott nem keresem, ahol a másik megszüntetése a megoldási javaslat.
    A szocializmus idejéről nekem sokkal több jó emlékem van, mint rossz. Fiatal voltam és 'gondtalan'. Öregnek sem érzem magam. Valahol a határon a kettő között.
    Ebben a világban is meg kell találnom a megbízható fűcsomókat, mert ingovány-láp a közélet. Csónakra nem telik. A hajókat messzi elkerülöm.
    Tudod, amelyik rabszolga már nem húz a hajóban, azt kicserélik. Ez már az ókorban is így volt.
    Ami meglepő, hogy ugyanúgy működik ma is minden hajó.
    Ha jó, akkor hurrá, ha nem jó, akkor csikorognak a protézisek.
    A félelem pedig nem örök. Az idő mindig lebirkózza.
    Utána jönnek a tétova lépések, a haladás és a bátor tettek. A gyáva oroszlánból bátor egerek támadnak, és igazi hascsikarást okoznak a macskáknak.
    Ennyit a lápokról és ragadozókról.
    Ha stílusos befejezést akarnék írni, akko Török aláírásával fejezném be:
    Neduddgi
    :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldogat, Neked, Nektek is!
      Nagy, nagy igazságokat szedtél csokorba!
      Szép csokor, szebb mint a jégvirágból kötött! Köszönet érte! :)

      Törlés