Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. február 22., péntek

Akkor? Hogyan tovább? ... Na az nem derült ki!

2019.02.20. Kaposvár

Hadházy Ákos és Márki-Zay Péter a Mindenki Magyarországa mozgalom két alapítója Kaposváron a Polgári Szabadság Platform vendégeként.

Bő két órásra sikeredett a fórum, zömében Márki-Zay Péterrel, mert Hadházy Ákos, egy az elején elmondott beszédét követően, el kellett menjen.
Sajnos az ő beszéde elejét lekéstem, pedig az én órám
szerint időben ott voltam. Talán kicsit előbb kezdtek.
Nem panaszolom, csak megemlítettem.
Nem is nagyon szeretnék én arról beszélni, beszámolni amik ott elhangzottak. Azok már ismert dolgok. Inkább, most arról a pár dologról beszélnék ami bennem ott, és ami azóta felmerült, elgondolkodtatott.

Azt már nagyjából eddig is levettem, hogy nem lesz az EU-s választáson összefogás. Hogy miért nem? Nem tudom. Vitatkozzanak rajta a szakértők, hogy így jobb vagy úgy lett volna jobb. Úgy látszik ezt a Mindenki Magyarországa is elengedte, mert nem hallottam felemlegetni. Azért az furcsa nekem, hogy a Fidesznek rohadtul fontos, az ellenzéki tömbnek meg nem. Mintha úgy elengedték volna a dolgot!
Tán csak nem megint egy erőpróba lesz, hogy meglegyen mindenkinek az erőfitogtatáshoz szükséges számadata az alkupozícióhoz az önkormányzati választásokra? Megéri? Nem tudom!
Ha abból indulok ki, hogy sok szavazat fog elveszni a pártoknál, no meg abból, ha tényleg ezért indulnak külön akkor az önkormányzati választásokhoz szükséges tárgyalások, megállapodások még a láthatáron sincsenek ... na ha ezekből, akkor?

A másik dolog ami elgondolkodtatott az a látottak. Nem csak a beszédeket hallgatni mentem, hanem nézelődtem is. Kerestem az ismerős arcokat, nézegettem a "sokadalmat". Ismerem a termet ahol voltunk, van fogalmam a befogadóképességéről. Valóban telt házas volt. Mégis azt mondom, kevés! De az egy dolog, hogy kevés, hát a korösszetétel is elgondolkodtatott. Túlsúlyban voltak -számszakilag- a 60 pluszosak.
De ami még jobban elgondolkodtatott az pedig az, hogy hiányoltam ellenzéki arcokat.
Az tény, én hátul álltam és sokáig csak a tarkókat, meg a félprofilokat szemlélhettem, és hát ugye mivel nem én ígértem tockost, meg kokit, így nem mindenkit ismerek fel hátulról nézve. De ottmaradtam végig. És a mozgolódásban  sem, meg a közben elmenők közt sem. Mondhatnók, na és? Nem értek rá. Tényleg? Szinte senki?
Hajlamos vagyok néha akkora önteltségre, nagyképűségre, hogy gondolkodni kezdek dolgokon. Mint ezen is. A PSZP nem párt. A MMM sem. Márpedig ugyebár legalább az önkormányzati választásokon egy az egy ellen kell kiállni. Majd minden párt, nem párt, erről beszél. Akkor? Akkor hol vannak, miért hiányoznak egy ilyen fórumról?
Ha nem a helyi első vonal, hát legalább a második!
Néha beszélik, valami már körvonalazódik itt helyben. Meglehet. De akkor jól titkolják. Vagy tán a körön nincs belül sem a PSZP, sem a MMM?

Még egy dolog és nem rabolom tovább sem a felületet, sem az időt.
Márki-Zay Péter szájából kétszer is elhangzott, higgye el mindenki, az ilyen rendszerek nem tartanak örökké! Előbb vagy utóbb elbuknak. Igaz!
Meglehet, ezeket a mondatait ő biztatásként mondta el. Nekem nem az. Nekem ezek a mondatok a tanácstalanságukat sugározza. Nincs meg az egységes akarat, az egységes fellépés, az egységes erő, ezért hát semmi konkrét biztatásra nem telik, csak ilyen langyos elodázó biztatásra.
Ez körülbelül annyit ér: -majd csak lesz valahogy! Előbb-utóbb lesz. Addig kitartás!
Igen. Az emberek kitartanak. Túl régóta teszik. Nekik előbb kellene, nem utóbb!
Jó lenne, ha az ellenzéki tömbben politizálók végre magukra vennék, hogy a választókban elhatalmasodott fásultságnak, érdektelenségnek nem csak a Fidesz az okozója. ......Vagy tán elsősorban nem is a Fidesz!
Fogy az idő! Megint vészesen fogy az idő!

2 megjegyzés:

  1. Az interneten fenn volt ez a fórum, bele is nézegettem, de nem néztem végig. Lehetett volna ez bárhol az országban, mindenütt hasonló lett volna. És ami a lényeges, hogy már szállóigévé vált, hogy az ilyen rendszerek nem tartanak örökké, meg, hogy mindenkinek elege van. Ezzel vigasztalják egymást az emberek, minden fórumon, minden szinten, és magasságban. Tudjuk: semmi sem tart örökké, de nem mindegy, hogy meddig tart. El kellene már dönteni mit akarnak, és azt mindenki akarja-e? Vagy gesztenyét kapirgálnak, legjobb esetben is egymás elől. Ha így van, és nagyon úgy tűnik így van, ha lesz is változás, az nem rajtuk múlik. A jelenlegi rendszer önmagát buktatja be majd valahogy, (egyszer csak elvétik a lépést úgy, hogy saját lábukban esnek hasra), és ebben az ellenzéknek semmi szerepe nem lesz. És ezek akkor kezdenek majd igazán acsarkodni, mert jelen esetben mást nem látok ki belőlük. Elképesztő, hogy mennyire nincsenek olyan emberek "széles e hazában", akik a helyén kezelnék a dolgokat. Kellenének a fiatalok, elsősorban önmagukért kellenének.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen egyetértek Veled. Ezért aztán nincs is értelme szaporítanom a szót azzal, hogy megpróbálok hozzátenni. Mert ugyan mit tehetnék? Az utolsó mondatodra azonban kell reagálnom.
      Mert hol vannak a fiatalok? Hol? Ezen a rendezvényen is csak mutatóban volt. Mint ahogy eddig mindegyiken amelyiken részt vettem. Márpedig az utóbbi egy évben szinte mindegyik helyin ott voltam. Budapestre nem jártam fel. Ott biztosan több a fiatal, de gyanítom csak akkor, ha ők a szervezők.
      Nem látok pontokat az áttöréshez. De a nagyobb baj az, már azt sem látom, hogy tényleg akarnak áttörést.

      Törlés