Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. május 26., vasárnap

Nincs vége a történetnek!

Beszélhetünk arról, hogy vége? Talán!
Talán az idei évre vége, de az is még kérdőjeles.
Talán jövőre nem lesz, az meg pláne kérdőjeles!
Kérdőjeles, mert az ugyan meg van, hogy :
Mi történt (történik) a busákkal?

Ez végre meg van! ... Olvassátok el figyelmesen!
Én azt vizionálom, nincs vége a busa történetnek!
Nincs vége a Deseda történetnek!

Tudom, tudom! Most a választás felülír mindent!
Felülír mindent, talán csak a F1-t nem. No meg a focit!
De ma tétmérkőzés nincs, viszont F1 futam van!
És választás is van! Hogy a kettő között is lenne összefüggés? Keressek? Na jó!
Annyi azért van, hogy F1 futamot is csak egy istálló nyerhet évek óta, akárcsak ...
Ennyi! Nem több! Nem több, mert az F1-ben nem beszélnek csalásról! Vagy mikor beszéltek, hát semmi perc alatt elvarrták a szálakat!

Erről ennyi nekem elég is! Amit még tudni akarok, azt majd éjjel! "Visszaevezek."

Mivel is kezdjem? Dicsekedjek kicsit? Miért is ne?
Kinek volt szerencséje és olvasta az "elméletem" a busák pusztulásának okáról, és emlékszik is rá, hát azt hiszem elismerheti, nem jártam nagyon messze az igazságtól.
Fő vonalaiban meg közel!
A víz minősége miatt (túlzott szervesanyag-tartalom) károsodott a kopoltyú (kopoltyúrothadás), nem volt képes felvenni megfelelő mennyiségben oxigént és a hal megfulladt!
(Én pedig, a túlzott elalgásodás miatti kopoltyú károsodást vizionáltam és emiatt fulladást.) Megfigyeléseimre hagyatkozva!
No de! A betegség ellen lehet védekezni! Réz-szulfát adagolással. Magyarul rézgálic!
Korosabbak ismerhetik, mint a háztájiban is alkalmazott gombaölő permetszert.

Lépni kell! Lépni kellene!
Megint csak arra tudok hivatkozni amit láttam, tapasztaltam, megfigyeltem. Már most nem szép a Deseda vize! Már most nagyon zöldes. Dacára az elmúlt bő csapadéknak. Mert bár az eső hígított és vitt be oxigént is, no de még miket?
A dögök nagyobb részét összeszedték, viszont abban is biztos vagyok, lesz még. Akadtam már busadögbe fenéken pergetés közben és láttam még a vízfelszínhez közel kóválygó egyedet is. Ezek ugyan már nem tömegesen fognak megjelenni, de azt mondja a víz beteg! Ha pedig a víz beteg, akkor a minősége a forrósággal csak sokkal rosszabb lesz. Nem, nem riogatni akarok!
Csak egyrészt azoknak a szemét szeretném felnyitni akik ráförmednek a gyerekükre a parton: -nincs a víznek semmi baja!"
No meg azok szemét sem ártana felnyitni, akiknek az "erszényt" kellene megnyitni, majd elcsattogni a pénzzel rézgálicot venni!
Íme a bizonyíték, hogy sem a süketelés, sem a csodavárás, sem a dolog elhallgatása nem gyógymód! Gyógymód most a rézgálic és ahhoz, hogy ne kelljen jövőre is szórni, meg kell keresni a víz szennyeződésének okait!
Mert az lehet, hogy a busa majd pár év alatt elfogy, de talán nem mondok semmi újat ha felemlítem, a többi hal is kopoltyúval vonja ki az oxigént.
Továbbá, mert a Deseda a jelen állapotában pont olyan mint egy túlméretezett kerti tó, amiben nem túl sűrűn cserélik a vizet csak pótolják néha, és ezért túlalgásodik.
A Desedán ez a vízpótlás nagyrészt a mezőkön átfolyt esővíz, hát van min elgondolkodni, van min változtatni!
Itt van nekünk egy felbecsülhetetlen természeti értékünk, amit vagy hagyunk lerohadni, vagy megpróbáljuk jobbítani és "csúcsra járatni"!
Azt hiszem nem kétséges a választás! Én a Deseda mellett vagyok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése