Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. június 4., kedd

Isten veled kis Hableány! (†)

Isten veletek!
Nagyon remélem, hogy minden áldozat előkerül, és azzal békére lelnek a lelkek ideát, és odaát is.

Nagyon remélem, minden kérdésre egyszer lesz válasz, és azzal mindenki nyugalomra lel, ideát.

Mert hát sok a kérdés. Nagyon sok!
Nekem volna olyan is, amit eddig még talán senki nem tett fel nyilvánosan.

Most hát felteszem azokat is.

Talán minden nyilvánosság elé tárt videót láttam. Talán. Mind más szögből,
más kameraállásból. S mert láttam mind, hát egyre kevésbé értek történéseket.
Leginkább azt nem értem, ahol a kamerafelvétel szerint a Viking eltapossa a
Hableányt, majd kimegy a képből, de pár másodperc múltán
visszatolat a képbe, a baleset helyszínéig!
Ez a felvétel még meglehet nem volt a rendőrség birtokában amikor a Vikinget továbbengedték, de miután előkerült, azonnal jogos és indokolt lett a koreai kérés a hajó lefoglalására. Sőt! Szerintem a teljes legénység őrizetbe vételére és újbóli kihallgatására! A videó többszöri megtekintése után én azt kizártnak tartom, hogy a legénységből senki nem észlelte az ütközést, gázolást!
Vagy ha nem is, de azok az utasok kik észlelték, sőt hallották a vízbe zuhanók sikolyait, hát azok biztosan jelentették!
Ez szerintem, most egy nagy nyomozati baklövés! Miért késlekednek a hatóságok a koreai kérésnek eleget tenni?
Miért van nekem olyan móri érzésem, amiatt, hogy nagy gyorsan a Viking kapitányát feltűzték a tervtáblára, oszt azt hisszük megoldottuk?

De vannak nekem "felesleges kérdéseim" nem csak a balesettel, de az azóta is folyó történésekkel kapcsolatban is.

Miért Hajdú János a TEK főigazgatója irányítja az egész mentést? Miért? Nézzétek meg a szakmai előmenetelét, ő terrorelhárító, kommandós, minden bizonnyal egy igen jól képzett, igen magasan képzett szakember, de nem hiszem, hogy ezen a területen!
Nincs nekünk megfelelően képzett, magasan kvalifikált katasztrófa védelemben, mentésben jártas szakemberünk?
Miért a TEK nehéz búvára merült? Remélem nem azt akarják ezzel sugallani, hogy náluk van a legmagasabban képzett, mélytengeri merülésre is alkalmas búvár! Ha igen akkor miért? Miért nem a hadseregben? Miért nem például a Tűzszerész és Hadihajós Ezred állományában? Vagy mondjuk a valamelyik vízimentő szakszolgálatnál?

Persze! Tudom én! Hajlamos vagyok dolgokat túlgondolni.
De ha ez igaz is, akkor is marad egy rakás olyan kérdés ami meg elhangzott, de sokkal jobb lett volna ha el sem jutunk odáig, hogy fel kelljen tenni!
Például, hogy miért nem szálltak fel azok a kutatóhelikopterek, amiket direkt az ilyen és hasonló időjárási körülményekre terveztek, és azért vásároltuk meg?
Vagy miért kellett azt a sajtókban felemlíteni, hogy még egy fekete zászló sincs a baleset helyszíne felett, mire valaki észbe kapott és kitetette?
Miért nem jutott az eszébe senkinek, hogy szerényebben is lehetne ünnepelni most, nem pont a várban, nem pont tűzijátékkal és nem pont a hullámsírral a háttérben?
Sok sok kérdés! Elhangzott sok, nem sorolom mind újra.
Olyan kérdések ezek, amiknek mint mondtam nem lett volna szabad elhangozni, de ha már fel kellett tenni, akkor a hatalomnak nem volna szabad elengedni a füle mellett!
De hát elengedi. Nem válaszol. Nem szokott! Ha kényelmetlen akkor nem válaszol, inkább majd még vádol! Pökhendi, érzéketlen, lelketlen hatalom.

Azért én reménykedek. Remélem egyszer minden kérdésre lesz válasz.
Remélem, egyszer minden bolyongó lélek és minden hozzátartozó, a méltó és a nemzete a vallása hagyományainak megfelelő búcsú után, megnyugvást lel!

Isten veled hát kis Hableány! Isten veletek lelkek! (†)

1 megjegyzés:

  1. Én szólok hozzá elsőként, mert indokolt. Peter Toth igen helyesen egy pontosítást írt a bejegyzéshez, de nem itt, hanem a közösségin. De mert nem csak lényeges, hanem fontos is, beillesztem ide:
    "Egy apró helyesbítést tennék, ha szabad. Annak, hogy valakinek van-e mélytengeri búvár képessége, vajmi kevés köze van a jelen helyzethez, itt ugyanis folyami merülésről van szó."
    Teljesen igaz! Köszönöm!
    Mentségemül annyit, hogy a felszerelés hasonlósága és a személyenkénti 70 kg ólom elterelte a gondolataim. No meg nem vagyok búvár!
    Ez a folyami merülés sokkal veszélyesebb! Mint ahogy másutt meg is jegyeztem:
    -Hová merüljenek, ha 70 kg ólommal megpakolva is elsodorja a víz, 5 cm a látótávolság és mozog a roncs? Ez nem pénz és nem szakember kérdés!

    VálaszTörlés