Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. június 30., vasárnap

Tetemre hívás!

2019.06.28. Deseda tározó
Most  kagylók a soros!
Pusztulnak. Nem kevesen. Sokan!

Ezt a néhány képkockát, a békésen ringatózó kagylótetemekről, két napja fényképeztem. Kivártam két napot és megnéztem őket ma is. Nem lettek kevesebben. Sőt!

Valaki "tetemre hívást" hirdetett meg" a kikötőben, mert nagy a gyülekezés!
Elárulom,a szél az ami terelgeti őket. Hanem a hullámok hátán békésen ringatózó és utazó kagylóhúsok száma több mint aggasztó.

Ezek a vízen úszó húsfalatok remek csemegeként szolgálnak sirálynak, varjúnak, teknősnek, harcsának, s még sok élőlénynek.
És nem győzik felenni!
Mi következik ebből? ... Nos hát az, hogy a pusztulás mértéke sokkal nagyobb mint ami látszik! Már persze akinek látszik!
Mert akinek a 75 000 kg busatetem nem látszott annak ez sem fog! Mert aki örült a nem őshonos busák pusztulásának, az majd örül ennek is, mondván az amuri kagyló sem őshonos. Hazánkban inváziós fajnak számít. Írtam már róla.
Például: Amuri kagyló címmel.

Visszakanyarodva az újabb desedai pusztuláshoz. Ez sem szép látvány, ez sem tisztítja a vizet és ez sem arra mutat, hogy a tóval minden rendben van.
Örvendni meg teljesen felesleges, mert a kagylótetemek nincsenek feliratozva és akár fogadok is rá, hogy nem csak amuri lebeg a vízen.

A tó pedig mutatja sorban a riasztó jeleket, én pedig addig fogom mutatni ezeket a jeleket, amíg lesznek, vagy amíg végre el nem kezdenek az arra hivatottak lépéseket tenni egy komolyabb ökológiai katasztrófa megelőzésére.

Melyik faj lesz a következő áldozata a "ráérünk arra még" szemléletnek, és a struccpolitikának? Nehéz megérteni azokat -és én nem is akarom őket megérteni- kik elbagatellizálják, elröhögcsélnek és hülyeségeket beszélnek ezen intő jelek láttán!

Tudom! A "lényeg az", hogy a víz fürdőzésre alkalmas!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése