Akiket a mozdony füstje megba ... Bocsánat! Megcsapott!
Még valamikor 2009-ben írtam rövid pár sort másutt -ígérem hiánytalanul másolom be majd lentebb- és sajnos látok benne még mindig valamit. Nem is keveset. Ami változott az nem biztos hogy jó irányba. Ami nem, az biztosan nem jó irányba. És ami már nincs az meg legyen jó történelmi visszatekintésnek. ... De nincs?
Idézőjelek közé teszem a régi szövegem. Fújj, magamtól idézek, hogy toszom az ízléstelen formám! No mindegy. Így látszik aminek látszania kell. Az idézőjelek közt a régi duma, azon kívül (alul, felül) a mostani.
"Reggeli híradásban: megbízható, de meg nem nevezett szakértő elmondása szerint a vasútnál a mozdonyok üzemeltetéséhez szükséges gázolaj 50 %- át ellopják. Felét! Vasúti illetékes nyilatkozza délidőben, hogy sokat tettek a lopások ellen, és csökkent az eltulajdonított mennyiség. Ezek szerint előtte még többet loptak! Jobb lett volna nem nyilatkozni! Másik szakértő elmondja, 50-60 litert simán le lehet szívni, mert a masina biztonsági rendszere nem érzékeli. Meg a saját biztonsági szolgálat sem!
Ötven literenként ennyi anyagot ellopni csak úgy lehet, hogy éjjel-nappal szívják a gépeket. Hja kérem szívás az élet!
És soha, sehol, senki nem látja a sok „szívót”, csak tudják, hogy szívnak! Meg az is szív, aki ezt fizeti! Meg a vezetők horribilis
fizetését, jutalmát, mert az jár, végtére is ők nem szívnak! Viszont keveslik az állami segítséget, milliárdokat a veszteségek csökkentésére! Ja, meg a fizetést is keveslik!
Ahol ennyit kell szívni, ott sztrájkolni kell- nem szolgáltatni-sztrájkolni! Ami jár az jár! Nekünk meg a szánk jár, meg az agyunk, és az is jár ami a harmadik gyereknek!
Ha ezt simán meg lehet tenni, akkor bármit meg lehet? Ez egyedi eset, vagy a többit még „jótékony” homály fedi? Ha ekkora a kupi, nem kellene felvenni a kapcsolatot a Prostituáltak Érdekvédelmi
Szövetségével?" 2009.05.22."
Pár kérdésre megérkezett a válasz. Igen, bármit meg lehet tenni.
A fizetéseket viszont rendezték. Bazi nagy fizetés rendező pályaudvara van az illetékes szervnek. A csúcsvezetők fizetését feltolták még csúcsabbra, a többiek meg azt kapták amit a harmadik gyerek. Már mutatkozik is az eredménye a jótékony gondoskodásnak, odafigyelésnek. Emberhiánnyal küzd a vasút. Gyerekkoromban az volt a csúfolódó szöveg, hogy süsü vasutas. Most meg az a süsü aki vasutasnak áll. Gondolom ez egyes kisvasúti szakaszokra nem áll. Csak gondolom na! Ott nem lesz sem létszám, sem lóvé hiány. De hát így van ez rendjén. Nem lehet egyszerre az egész "nagykúrva" hálózatot fejleszteni. Csak kicsinyég. Elébb a kisvasút, utána majd a többi meg ráér.
Moldova Gyuri bácsi lassan nekiülhetne megírni a második kötetet. Már persze, ha lát lényegi változást 1977 óta. Valami biztosan van azóta. A vasúthálózat hosszabb nem lett. Rövidebb lett, mert bezártak szárnyvonalakat anno. Rövidebb, tehát kisebb lett a vasút. Akkor ez ami van, ez a kisebbik rossz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése