Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2018. december 26., szerda

Mentők - sürgősségi

2018.12.24. Kaposvár
Csak a rend kedvéért. Ez az a nap ugyebár, amikor este "szenteste" van! Kezdődnek a karácsonyi ünnepek.

Most is úgy kezdem, ahogy anno kezdtem a
-Még látjuk egymást- bejegyzést:
-Megint elmondok egy történetet. Ez is igaz!
A kép nem illusztráció, a történethez tartozik.

Melinda drága, hajnali négy előtt valamivel lett
rosszul. Részletezni mellékes, mert nem az a lényeg. Ami esetleg még belefér a lényegbe, mert indokolás, az az egekbe szökött vérnyomása. Kétszáz környékén. Indokolt volt a mentő kihívása! Megtörtént.
Én ugyan nem mértem percmutatóval, szerintem az időérzékem sem csalt meg, jöttek gyorsan. Már a hívás fogadásakor sem voltak úgynevezett "felesleges kérdések", gyorsan, precízen reagáltak, küldték a kocsit. Mint mondottam, a kocsi jött, gyorsan.
A mentősök, határozottak voltak ámde roppant udvariasak, precízek, természetesen segítőkészek. Mehettem volna velük.
A mentőszolgálatra csak jót tudok mondani, csak köszönetet mondhatok! Köszönöm!

Négy után valamikor elmentek, mire én beértem kocsival a sürgősségire, mondjuk öt körül -mert szedtem össze ezt-azt-amazt ha kellene, de ne kelljen alapon- Meli már bent volt vizsgálat, megfigyelés alatt. Természetesen oda nem engedtek be. Nekem természetes! Viszont mert nem mehettem be, a fogadóponton ügyelő nővér készségesen tájékoztatott. Vizsgálatról, laborról, megfigyelésről. Természetes, hogy a labor okán nem ígért pik-pak eredményt, az a része órák. Nekem ez is természetes.
Meli jó kezekben, én meg várok. Az amit tehetek, az a dolgom!
Oszt hét körül már tudtunk beszélni telefonon. Ő első kézből tájékoztatott, és részletesen arról, amit a nővér is megtett, olyan mélységben amilyenben tehette.
A labor végeredményt természetesen pontosan nem tudták megmondani -nekem természetes, hogy nem- annak függvénye volt, hogy hazamehetünk együtt, avagy csak én? Pár óra. Annyi is volt. Pár óra.
S mert mint mondtam Meli jó kezekben volt, én akár haza is jöhettem volna várni a telefonját. Ámde maradtam. Került ismerős is beszélgetni, pedig nem kívántam neki. Az ügyeletes nővérrel is beszélgettem, rajta sem láttam, hogy inkább máshová kíván.
Valahol fél tíz körül eldőlt, mehetünk haza, mert a tüneti gond megszűnt, és olyan gond sincs ami miatt maradni kellene. Hurrá! Kijött értem egy nővér a megfigyelőből, bevihettem Meli utcai ruháit. Kijött! Nem kiüzentek, hogy erre menjek, meg amarra és itt vagy ott találkozunk, oszt átveszi és beviszi. Hanem kijött elém, és bevezetett!
Lényeg a lényeg, tíz körül mehettünk haza!
Az igaz, hogy én várakoztam mondjuk öt órát. Én! Nem a beteg, hanem én!
Meli viszont végig jó kezekben volt! S ez a lényeg. Ő volt a lényeg!
Nagy-nagy köszönetem mindazoknak, akik 2018.12.24-én a kaposvári sürgősségin ügyeltek, dolgoztak az említett időben, közben zajlott váltás is, de a színvonalat az nem érintette. Láttam mások ellátását is, volt kollégámét is. Ők is megerősítenének, ha azt kérem. De nem kérem. Legyen elég a szavam!

S, hogy ezt megint miért meséltem el? Részint, mert ez a tapasztalásom!
Mondhatnák azt, egy tapasztalat az  kevés. De nekem nem az első. Voltam anno én is a sürgősségin, amikor a flex állított az ujjamon. Akkor is csak jók voltak a tapasztalataim.
A másik ok pedig, hogy nemrég olvastam egy cikk alatt, egy sztorizó hozzászólót a kaposvári sürgősségin vele megesett dolgokról. Igen durva volt egynémely általa leírt mondat. Nem is álltam meg és rákérdeztem:
-ugyan árulja már el, mi volt az ok ami miatt bement a sürgősségire?
No erre az illető úgy eltűnt, a mondataival együtt, mint Szása a Doxa zsebórával.
A többit már mindenki rakja össze maga!

Csak a nyomaték kedvéért, meg mert megérdemlik!
Hálás köszönetem mint a mentőszolgálat, mint padig a kaposvári sürgősségi, lelkiismeretes stábja felé! ...."a falak ereje nem a kőben van, hanem a védők lelkében."
Köszönöm!

10 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy tudatod vannak ilyen sürgősségi osztályok. A legutóbbi tapasztalatom nekem is hasonló volt Egerben. Korábban azonban volt itt egy "kicsit" más tapasztalatom is,s nemcsak a sürgősségi oszályon, hanem a bent fekvő beteggel kapcsolatban pk. a belgyógyászatin is. Tudnék mesélni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy meglátogattál! Nos igen, vannak olykor negatív tapasztalatok is. Boldog új esztendőt!

      Törlés
  2. Hát Józsikám, nem volt túl vidám szentestétek, de hát ez is benne van a pakliban...viszont megerősítelek abban, hogy az én tapasztalataim is jók az esztergomi sürgősségi osztállyal kapcsolatban, ahol két ízben is "vendégségben" voltam...A sok rossz, amit némelyik ember leír, nem is tudom hogy igaz-e...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért az este már rendben volt. A pozitív tapasztalatnak örülök, annak, hogy ott jártál már nem! Kerüljük ezeket a helyeket amíg csak lehet! Némelyik tán igaz, de én is sokat megkérdőjelezek. Boldog új esztendőt kívánok!

      Törlés
  3. Egyetértek veled,teljes mértékben!A menyem ott dolgozik,,én is voltam már,és valóban ezt tapasztaltam személyesen is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Akkor első kézből van információd és abszolúte hiteles. :) Boldog új esztendőt kívánok!

      Törlés
  4. Sajnos nekem nem volt jó tapasztalatom, de az pont 1 èvvel ezelőtti törtènet. Lehet az az èv sokat vàltoztatott a beteg ellàtàson is, de sajnos az èletemen is.
    Èdesapàm kerűlt be 24 èn este igen erős fàjdalommal, illetve magas làzzal a sürgőssègire. Nàla is megfigyelès labor stb. Nem talàltak semmit! Làzàt csillapítottàk, fàjdalmàt nem tudtàk.
    Aznap pàr óra utàn, a iszonyatos fàjdalomaival haza engedtèk. Mondom milyen mondatok kisèretèben- karàcsony van, hiàba küldöm fel bàrmelyik osztàlyra, úgysem fog törtènni semmi, mert kevès az orvos!. - teszem hozzà mivel azt sem tudtàk mi a baja, nem is tudta melyik osztàlyra küldje.
    Hazavittük a fàjdalomtól üvöltő apukàmat! Ezt vègignèztèk a sürgőssègin is, hogy botorkàl ki a sajàt làbàn!
    A lènyeg, termèszetes visszakerült 2.napon a korhàzba. Felvittèk egy osztàlyra. 3,5 hètig kerestèk mi a baja, gyógyszereztèk, " kezelgettèk"
    Tàjèkoztattak minket, jól van szöveggel mindíg! Szemmel làthatóan 3 hèt leforgàsa alatt iszonyatos àllapotba kerűlt! Persze haza akartàk engedni, hogy othon is tudja a gyógyszereit szedni! Làtva az àllapotàt megilyedtem. Szaladtam fűhöz fàhoz. Àtvettèk egy màsik osztàlyra.
    Örültünk! Vègre jó kezekbe kerül!
    Kèső volt�� reggel meghalt èdesapàm!
    3.5 hètig kezeltèk valamivel! A mai napig nem derűlt ki, mèg a boncolàs sem írja le. Míèrt?
    Haza adtàk volna előtte való nap! Mièrt? Sok a miért!!
    Azt mèg hozzàteszem! Nem volt beteges, orvoshoz jàró, fekvős típus èdesapám��
    Èn így jàrtam! Sok a ha...volna, ha...volna. Ki hibàzott vajon?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorúan olvasom!Azt sajnos tudomásul kell vennünk, hogy nem istenek ők, hanem gyógyítók. Gyógyítók, ha meglelik a bajt. Sajnos mert nem istenek néha nem, vagy néha rossz a diagnózis. Az biztos, ezt iszonyú nehéz lehet feldolgozni! De az igazsághoz joga van, ki kell követelni. Ez nem feltétlen azt jelenti, hogy utána valakinek a fejét kell vetetni, csak azt, hogy a teljes igazság birtokában biztosan könnyebb lenne a megnyugvás is. Boldogabb új esztendőt kívánok!

      Törlés
  5. Többször voltam betegként (szívritmus-zavar, bokatörés, vágott seb, zúzódás...) a kaposvári sürgősségi osztályon. Csak jó tapasztalataim vannak. Mindig gyorsak, kedvesek, professzionálisak voltak. Köszönet az ott dolgozóknak, akik fillérekért teszik a dolgukat, és nagyon jól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos én is voltam több alkalommal is, különféle panaszokkal, de mindig indokoltan. Én is csak azt mondhatom, eddig minden esetben jók a tapasztalataim. Bizony! Nagy köszönet nekik! És boldog új esztendőt kívánok nekik is, önnek is!

      Törlés