Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. április 30., kedd

Kimentem hát dögöt "szedni"!

2019.04.30. Deseda

Május 02-től pontytilalom. Jobb is! Kell a fenének!
Mert tegnap gyakorlatilag fel lettem szólítva az önkéntes dögszedésre, hát kimentem! Írtam róla a másik blogon : Mit miért? ... Mit miért nem? címmel.
Most is azt mondom, nem az én dolgom!
De van itt nagyobb baj is! Sokkal nagyobb!
A vita részben azért alakult ki, mert én megjegyeztem, hogy nem csak a busa az ami a Desedában pusztul.
Amire az egyik reakció az volt, hogy a szövegelés helyett inkább mennék gyűjteni a dögöt. (Diplomatikusabban, de ez volt a lényege.) A másik pedig, és ezt most idézem: "Egyébként a busán kívül is van halpusztulás mint mindig mindenhol főleg tavasszal!"

Akkor most ennek nekiszaladunk! Oké? De ha nem oké, akkor is!
Tizenkilenc fotófájlt helyeztem be az animációba. Rajta nagyjából 25 pontytetem.
(Ezek a képek egyesével is megtekinthetők a: Horgász albumomban.)
Ez még talán nem jelentene semmit, de! De ezeket a képeket, egy nagyjából 300 méteres szakaszon készítettem. Aki ismeri a Desedát az tudja, hogy a Magyaregresi-ág elején a forrástól húzódik egy vízparti bokros, apróbb fákból álló szakasz, a salakos út.
A forrástól az első erdei útig kb 300 méter lehet a táv, és ott lett meghirdetve a döglött pontyok találkozója. Ha mégsem, akkor a tóban máshol is van pontytetem.
Elárulom, hogy van! Csónakból már számos képet készíthettem volna, ha akarok.
De nem akartam. Most viszont igen! Mert a mellébeszéléssel felbaszták az agyam!
Ennyi elhullott ponty, ugyanis nem lehet a szokásos tavaszi, és nem kellene elhallgatni, elbagatellizálni. Arról már nem is beszélve, hogy ezzel a horgászokat is, és másokat is hülyének néznek! A biciklis, a futó nem biztos, hogy halhullákat azonosít, de a horgász az "hétszentség"! Ott ül mellette! Ott evez el mellette!
Igen azt teszi rendszeresen, ha rendszeresen kijár! Szagos szórakozás lett a peca!
Mert bár tényleg szedik a döglött halakat (erről is írtam: Neked van a legszarabb melód? címmel.), de azért vannak gondok!
De akkor most tisztázzunk egy-két dolgot!
Egyik az, hogy az ágakban még eddig nem szedték. Ezt nem csak én állítom, hanem azok a horgászok is, akik rendszeresen járnak az ágakba horgászni -mellesleg én is- és ezt állítja a természetvédelmi őr is!
Ahogy írtam is tegnap a vita során, arra a nevetséges felvetésre, hogy a hétvégi verseny résztvevőit koránt sem zavarta úgy ......"ne kacagtasson. Persze, hogy a versenyzőket annyira nem zavarta. Részint mert a verseny előtt azt a szakaszt gyűjtötték le leginkább, másrészt nem élvezték huzamos ideig az igazán dögös részeket mint a helybéliek."(tőlem az idézet) Ez a helyzet!
A halőrök energiáit, idejét viszi a versenyek szervezése, rákészülés, előkészítés, és az, hogy nagyon nem akarnak beégni, ezért a leendő versenyszakaszokat szedik intenzíven. Másutt meg nem annyira intenzíven, és az ágakat meg egyáltalán nem!
MK sértődöttségében nézzen be az ágakba és a bokrok alá is. Iszonyatos!
A pontytetemek mellett elképesztő mennyiségben oszlik ott a busadög! Brutális!
MK azon közlése, hogy: -"3 hete hirdetünk, kérünk" (mármint segítséget), annak fényében, hogy a harmadszori rákérdezésemre sem mondta meg, hol hirdetnek ellenben csak terelte a szót ... hát ez felénk süketelés kategória!
Az meg, hogy menjek dögöt szedni (veszélyes hulladékot) saját gumicsizmában, ő meg ad a csónakba -gondolom védőruha gyanánt- mentőmellényt és kesztyűt ... hát az egyenesen közröhej!
Hallottam ma egy sztorit! A város adott két közmunkást, akik az első félóra elteltével bemenekültek az erdőbe. A helyzet az, hogy aki mesélte, azt bíz én szavahihető emberként tartom számon.
Nem csodálom ha így volt!
Ilyen ellátással? Ekkora bérrel? Valakiknek a városnál is elmentek otthonról!

Itt van egy katasztrófa helyzet, amit a horgászegyesület próbál a saját erejével, eszközeivel megoldani, amire nyilvánvalóan képtelenek, a város nagyjából szarik bele, de ígérni azt tudnak, az ingyen van, a .... na mi van a DRV-vel?
Mert még egy érdekes dolgot hallottam ma, ama szavahihető fazontól. Jelesül, hogy csak a 67-es hídig a városé a tó, a két ág meg a DRV tulajdona. Ha ez igaz, hát érdekes!
Hát érdekes, ha igaz, mert ők rakták bele a busát 1982-ben! Akkor most? Hol vannak?

Ismételten mondom! Ez már nem az a helyzet, amit önként jelentkezőkkel kellene megoldani. De ha mégis arra kényszerülnének, hát akkor tán a feltételek legyenek meg csont nélkül, és kérjék szépen a részvételt, mert ez nem kis meló, sem fizikálisan sem gyomorral, és tessék bírni a kritikát is, észrevételeket is, tessék mellőzni a flegmaságot, a kioktató stílust és hagyják el a  mellébeszélést!
Ha másért nem is, de azért, mert akiktől segítséget várnak el kéretlenül is, azok évről évre fizetnek a kint létért, a horgászás lehetőségéért, a halért, és cserébe szinte minden évben növekvő terhekkel sújtják őket, ha nem anyagiak növelésével akkor a szigorításokkal, versenyek miatti tiltásokkal!
Ezek ugye a helyi horgászok! Azok akik egész évben ide járnak! Járnának!

3 megjegyzés:

  1. Itt is rögzítem azt a hozzászólásom amit a KAPO(C)S oldalon tettem egy olyan beszélgetőtársnak akit szintén aggaszt a tó sorsa. Szerencsére azért vannak aggódók is nem csak bagatellizálók!

    IB Nem értem én sem. Egy éve az volt, hogy megvárták a víz melegedését és akkor szedték a már foszló dögöket. Persze sokat kihúzkodtak közben a horgászok a partra. Bűzlött a tó környéke hónapokig!
    Azt hittem okultak, mert az idén korábban kezdték. Csakhogy nagyobb lett az elhullás! Hiába tagadják, süketelnek, sokkal nagyobb!
    Bizony ezeket eszik. Tegnap is láttam lakmározó varjút, sirályt is. Biztosan eszik a rókák is. Az sem kellemes, ha valaki kirándulás közben belelép a már folyós dögbe amit időközben befújt levéllel a szél. Én így jártam tegnap. Autómosóban verettem le a túrabakancsom magasnyomásúval, de meglehet így is eldobhatom.
    Bizony nem bagatellizálni kellene és basztatni a segítőkész hozzászólókat, hanem segítségért kiáltozni pénzben paripában is és vizsgálatokat követelni! Ennek oka kell legyen! Én kétlem a természetes elöregedés dumát! Annak ellentmondanak a most már szép számmal hulló pontyok!
    Be sem írtam, mert dühömben elfelejtettem, hogy ezek nem csak 1-2 kilós friss telepítésű pontyok! Zömében a darabosabbját fényképeztem 3+-os halak!
    Én mint pecás kénytelen vagyok visszadobni a 50-60 centis potykát (fajtától függően) miközben ott pusztul a tóban a szemem előtt. Vihetem haza a friss telepítésű 1- max3 kilós halastavi minőségű zsíros vacakot. Mert az idősebb hal már leúszta magáról a zsírt, jó a húsa. Eddig jó volt.
    Bizony szerintem itt volna az idő számon kérni a környező nagygazdákon a méregraktárak nyilvántartásait és a permetezési naplókat!
    Tavaly írtam arról, amikor szinte "virágzott" a víz, Hasonlatos a rézgálicos oldathoz amilyen trutymó úszott a vízen.
    Nem lennék meglepve, ha annak a trutymónak, ami idővel leül a tó fenekére, annak köze lenne a pusztuláshoz.
    Részint mer a hal belevermel és szűri át a kopoltyúján, másrészt a busa koncentráltan is hisz ilyesféléket táplálkozik.
    A gyűjtés csak tüneti kezelés! A baj okát kellene kideríteni!
    Sajnos nem látok rá hajlandóságot!
    Ha tovább folyik a maszatolás, akkor tönkreteszik a vizet, a tó jó hírét és akkor felesleges lesz ide kempinget építeni, meg strandolási lehetőséget fejleszteni.
    Én már a kukoricadarás kezem belemosni is undorodok!
    Ez a tavalyi amit említettem.
    http://mjozsef.blogspot.com/2018/08/a-to-esoert-kialt.html

    VálaszTörlés
  2. mi a méheinkkel jártunk így nem egyszer. és sajnos nem csak mi :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos igen. Minden évben lehet olvasni tömeges méhpusztulásról. Ott sincs szinte soha felelős!

      Törlés