Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. augusztus 17., szombat

A Vörös Lobogó a Textiles-pálya halálára

Emlékszik még valaki a Vörös Lobogó SE -re?

Én csak azért emlékszem rá, mert egy alkalommal nagyapám magával vitt egy Vörös Lobogó meccsre és bennem az valamiért megragadt. Valamiért meg, pedig annak legalább 55 esztendeje már, lehettem akkor tán öt esztendős. Nem is emlékszem a meccsre, nem is érdekelt. Azóta sem érdekel a foci, de jártamban tán "ezerszer" is elmentem a Textiles-pálya jól ismert téglafala mentén, és akkor mindig eszembe jutott az a nap, eszembe jutott a nagyapám!

Közben láttam ahogy a téglafal mentén egyre magasabb lesz a zanót, láttam a téglafalat kidőlni, s láttam, hogy megszűnik arrafelé a mozgás, láttam, hogy szinte mindig zárva a vaskapu.
Kezdett érdekelni, milyen lenne ott állni ismét, végignézni a pályán ...?

Nem lobog ott már a szögletzászló! Nem lobog a Vörös Lobogó!

Megszűnt csapat!
Alapításának ideje: nincs meg.
1957-ig Kaposvári Vörös Lobogó, 1954-ben beolvadt a klubba a Kaposvári Vasas.
Tehát alapítása 54 előtti.
A klub színei: piros - kék.

Későbbi években változott a neve több alkalommal is, 1990-ben Kaposvári Textiles, no de meddig?
Mikor szűnt meg végleg?
1952-ben van jegyzett eredménye és még az 1990/1991 - es évadban is a Somogy megyei I. osztályban.
Valamikori stadionja: Textiles-pálya.

És ezzel el is érkeztem a tulajdonképpeni témámhoz. A pálya ma!
2015-ből találtam fotót az interneten ahol még a valamikori pálya legalább kaszált és valamiféle képet mutat. Az igaz! Valamiféle képet ma is!

Döbbenetes a látvány! Nem is értem! Letaglózó!
Egy focipálya alaphangon fél hektár, a Valamikori Textiles a pályához tartozó egyebekkel legalább egy hektár. Ránézésre. De inkább több. De ott most még a nyakig érő gaz is pusztul!
Miért kellett ezt hagyni? Miért kellett ennek a stadionnak ennyire lepusztulni? Miért? Hisz van itt azért valamiféle fociélet! Ennyire gazdag ez a város?

Szegény nagyapa! Ez lett hát a csapatodból! Ez lett a stadionjából! Látod fentről?
Szegény kaposvári! Te meg nem látod, nem tudhatod, tán észre sem veszed miként vesznek az értékek? A Vörös Lobogó, a Textiles-pálya úgy tűnik majd el, hogy még az internet is alig őrzi nyomát! Nem kellett hozzá még egy emberöltő sem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése