Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2019. augusztus 8., csütörtök

Hol az igaz szó, kaposvári ellenzék, civilek?

2019.08.08. Kaposvár

Feltett szándékom most, hogy vitát próbálok indítani, kiprovokálni.
Pusztán az igazsághoz való közelebb kerülés végett!
Tényleg igaz, hogy: "-az igazság odaát van"? ...
De mi az odaát?
Engem is foglalkoztat és tudtommal sokakat, hogy mi is lehet az igazság a kaposvári politikai forgatagban?
Jó lenne tudni!
Biztos, hogy jó lenne tudni?

Én tartok attól is, hogy a teljes igazság kiderülése súlyos rombolást okozna!
Súlyosabbat mint a mostani helyzet. Pedig ez sem kicsi.
Nézzük a Kaposváriakért Egyesület néven futó összefogást!

Aki engem régebb óta ismer, akár személyesen, akár mert ókor vagy rendszeresen elolvassa az agymenéseim, hát tudhatja, én mindig az összefogás mellett voltam.

Talán hibát követtem el, mert nem hangsúlyoztam eléggé és elég sokszor azt, a teljes összefogás mellett. Néha tán azért, mert én is bevettem, majd az ellenzéki pártok ...

Nos hát, ... sajnos azt kell mondjam, én személy szerint csalódtam. Mert én nem úgy képzeltem az összefogást, hogy az ellenzékben lévő pártok összefognak egymással, hanem úgy, hogy az ellenzék összefog. ... Hangsúlyozom! Az ellenzék összefog!

Nem látom ezt Kaposváron! Másutt sem, de elsősorban most Kaposvár a tét.
Viszont szeretném látni!
Azt látom, hogy az ellenzékben lévő pártok "prominensei" alapítottak egy civil szervezetet, egy ernyőszervezetet és annak takarásában igyekeznek elhódítani a várost a Fidesztől. A Fidesztől? Vagy csak Szitától?
Egy civil szervezetet amiben alig van civil!

No de ki akadályozza abban a civileket, hogy benne legyenek? Senki!
Azért azt nem állítom, hogy nincs benne, nem is állíthatom, mert nem vagyok tagja, a tagjai pedig illegalitásban vannak. Olyannyira illegalitásban, hogy a különféle megjelenéseiken is mindig ugyanazon arcok ismétlődnek.
Persze, hogy civilek ők is valahol!

Civilek, csak azért nem egészen úgy, mint mondjuk én. Nem független civilek. ... Kötődők. Nem is kicsit. A DK elnök asszonya, az LMP városi-megyei elnöke, a Momentum városi-megyei elnöke, az MSZP városi elnöke, és a Jobbiktól egy-egy ismertebb közéleti arc. ... No és a "vegytiszta" civilek?
Ja! Ja! A kaposváriakért Egyesület elnöke. ... Oszt ennyi az annyi?
Ezt én hibának tartom, no de ha senki nem meri arcát adni vegytiszta civilként?

Mondhatnók, és akkor mi van? A jelöltek a lényeg! Azok oszt majd ...
No igen. A hírek szerint ők sem lesznek azok a fajta civilek akiket egy vegytiszta civil civilnek mond, gondol. Kezdődnek avval ami a fentebbi felsorolás!
No de hát vannak mások? ... Nincsenek. ... Én sem vállalnám. ... Van aki van!

Nem szaporítva a szót, nem túlragozva, adott egy civil szervezet amelyikben kifelé nem látszanak a civilek csak a pártok arcai, és jelölnek szép számban olyan személyeket akik kifelé nem látszanak civilnek!
Igen rövidre zárva pedig az látszik, hogy a közgyűlésben eddig is bent lévő ellenzékinek mondott pártok "prominensei", alakítottak egy civilnek mondott ernyőszervezetet amellyel fennen hirdetik a teljes összefogást és civilként indítják el saját magukat no meg még néhány civilnek látszó jelöltet.
Az eddig leírtak "könnyebb" emészthetősége kedvéért feltennék egy kérdést kedves választó! ... Hány civil lesz az elérhető (5) listás helyek elején?

Ne tessenek erőltetni. Egyszerű ez. Egy sem. Nyilvánvaló, hogy a KE-t alapító "pártatyák" bejutnak listán, hacsak ..... Hacsak a választópolgárok jól ki nem csesznek velük, megválasztják őket a körzetükben, oszt akkor a listás helyeken meg csak a Fideszes fiúk jutnak be.

Hadd bonyolítom tovább!
A polgármester kihívója egy független vállalkozó. Fogadjuk el egészen nyugodtan, hogy független, mert nem két párt támogatja helyben, hanem mind.
Tegyük fel, nem lesz szerencséje és megnyeri a választást. ... Oszt megnyerik a mögé, mellé felsorakozott indulók egy része a körzeteiket is, és többségbe kerülnek vagy átbillen a kétharmad. Oszt miért ne? Lehetetlen volna? Nem.
Akkor mi lenne, ha a többséget birtokló képviselők sem, és az új polgármester sem járatos egy megyei jogú város vezetésében?
Nehéz volna a nekifutás!
Úgy viszont, ha van ott pár rutinos róka az új polgármester irányítása alatt?
Mindjárt jobban hangzik ugye?

Most jövök én! ... Az igazán vitára érdemes mondandómmal.
A polgármester jelöltjük, egy nem is tagadottan, Fidesz közeli üzletember, vállalkozó.
Ha az ő személyét is hozzáadom a fentiekhez, akkor az a következtetés is lejöhet, itt bíz nem arról van szó, hogy az ellenzék szeretné leváltani a regnáló kormányhoz hű hatalmat helyben, hanem arról, hogy a helyben regnáló, kormányhoz hű hatalmon belül szeretnének valamiféle emberanyag váltást, átrendeződést, cserét, irányváltást (vagy ahogy jólesik), amihez az eddigi székeik megőrzése érdekében asszisztál a teljes ellenzék! Ez egyszerűen hajmeresztő feltételezés nem?

Lehetne? Lehetne. Oszt akkor hogyan tovább?
Erre mondják, kockáztatni kell! Lehet jobb is, lehet rosszabb is? Lehet bizony!
De ha meg sem kíséreljük akkor marad minden úgy mint eddig!

Nos kedves leendő olvasó!
Most (16.30) ezt a bejegyzést bezárom, vagy félbehagyom, felfüggesztem, 17.00-ra elmegyek egy beszélgetésre, és ha utána a fentieket megosztom, Úgy aztán sajnos olvashatod, akkor elképzelheted azt is, hogy a megbeszélésen milyen eredményre, következtetésre jutottam.

Utóirat!
Meg kell próbálni! Változtatni csak akkor lehet, ha megérett az idő és a helyzet is a változtatásra! Megérett! Itt az idő, mert most ősszel lehet!

2 megjegyzés:

  1. Még ezen a siralmas országon belül is egy siralomvölgy az a város és benne az "ellenzék" még külön is az. Mondjam hogy örülök neki, nem sok közöm van már hozzá? Sajnos ismerem azt az "ellenzéket" egészen közelről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom Lajosom! Tudom, hogy miért küzdöttél itt Kaposváron, tudom a felfogásod, véleményed, elveid, és tudom, hogy ismered őket. Tiszteltelek a harcodért! És most is!
      Még akkor is, ha néha volt amiben nem értettünk egyet! :)

      Törlés