Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2018. július 6., péntek

Tarvágás!

Tekintsük azt az induló képkockának, amelyiken rajta van a megújult csarnok is. Amúgy tényleg az volt az első képkocka amit ma lőttem a területen. Szép! Nem?
Most meg, hogy a régi parkolóterület összes fáját sikerült kitermelni, most végre jól látszik is!

Miközben fotóztam, "összefutottam" egy nagyjából korom béli -na jó, egy hetessel frissebb évjárat- úriemberrel is, ki szintén fotózásban utazott.
Csak más témakörben.
Ha már így összehozott bennünket az alkalmi hobbi, váltottunk pár szót. Igazat kell adjak neki abban, meg kell mutatni a szépet is! De meg ám!

Azért is kezdtem azzal! A többi azért már nem annyira tetszik. Sajnálom, én már csak ilyen földhözragadt vagyok. Arról már nem is beszélve, hogy egyik gyengém a fák.
Rengeteget írtam a fákról a másik (MJ - V..) blogon, az írásokhoz tűzött képanyagnak egy külön albumot is nyitottam "Fák" címen, no és hát a "Deseda arborétum", vagy mondjuk a "Tél". Oszt volna még, meg van is, de tán ennyi bőven elég annak bizonyítására, látom én a szépet is. De nem csak azt!
Meg aztán azt sem hagyhatom figyelmen kívül, hogy a város vezetése a szép bemutatására túlsúlyosra billentette a média mérleget!
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy én súly volnék a mérlegen. Dehogy is! De talán egy kis porszem a nagyon egy irányba forgó gépezet fogaskerekei közt.

Visszatérve a parkolóterületre és a kivágott fákhoz. Bár nem hallgatható el az sem -mert az is sportszerűtlen volna-, hogy a kivágott fák helyett ültetésre kerülnek újak, mégis ...! Én mégis azt támogatom, tán nem kellett volna tarvágást rendezni! Hatalmas a terület és nem volt ott annyi öreg fa, hogy ne lehetett volna, ha nem is mind, de jó néhány meghagyásával elkészíteni a parkolót. No persze az is igaz, így egyszerűbb. Kivágni minden fát, majd mehet a dózer! Egyszerűbb így megrajzolni az asztalon, mint úgy, hogy belerajzolja azt is a tervező ami már meg van és ami azért érték. Ültethetnek ezek helyett 100-150 fát is. Mikorra lesznek azok árnyat adó lombú, terebélyes fák?
Menjen el bárki, és nézze meg a kaposvári nagy-áruházak parkolóit. Bármelyiket!
Nem ma épültek, sok fával még több aszfalttal, de nagyon kevés a legalább egy kocsinyi árnyékot adó fa. Félreértés ne essék én nem az árnyat hiányolom!
A sportkomplexumhoz sem azért mennek majd az emberek parkolni, hogy hűsöljenek. Ahhoz majd ott lesz bent a légkondi. Csak valamihez viszonyítanom kellett a lombkorona nagyságát. Ez lett az. Lehetett volna az is, mikor lesznek a törzsek olyan vastagok, hogy bújócskázhassak az unokáimmal?
Nem! Lehetne ezt sokkal körültekintőbben tervezni. Miért kell minden új előtt pusztítani?
De ha már kell, miért kell totálisan pusztítani?
Miért muszáj ennyi élő fát elpusztítani? Vissza kell utaljak, mert volt már téma a fák sorsa. A "Holtak lábon"! Azok azóta is állnak. Míg baja nem lesz miatta valakinek.
Ezek itt szépek voltak, termetesek, zöldek, s azt mondták rájuk, "zömük már betegeskedett". Beteg fát meg ugye ki kell vágni! A holt fákat meg nem!
Az is igaz, a holt fa az már nem beteg, az halott!

Fotóalbum, - Ez is Kaposvár -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése