Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2013. március 15., péntek

"Fészkukk"

Mindjárt mondom miről is van szó? Miért e furcsa cím? Nem akarok én nyelvújító lenni, becsszóra nem. Csak hát ez most olyan jól jön ki!

Erről van itt nagyba(n) szó!

"Kedves ismerőseim!
A Facebook ismét megváltoztatta az adatvédelmi beállításokat."

"Az új "GRAPH APP" beállítás miatt EZENTÚL MINDENKI LÁTHATJA FOTÓIDAT, KEDVELÉSEIDET, ÉS MEGJEGYZÉSEIDET (MÁS ORSZÁGOKBAN IS).
A következő két hétben posztolni fogom ezt a bejegyzést, és kérlek, ha megtetted, amit kérek, akkor írj nekem annyit, hogy KÉSZ!
Akik nem tartják meg a tőlem származó információkat maguknak, azokat törölnöm kell majd az ismerőseim listájáról.
ÉN CSAK VELED SZERETNÉK SZEMÉLYES KAPCSOLATOT TARTANI. NEM AKAROM, HOGY A CSALÁDOMRÓL KÉSZÜLT FOTÓKHOZ ÉS EGYÉB SZEMÉLYES INFORMÁCIÓKHOZ IDEGENEKNEK HOZZÁFÉRÉSÜK LEGYEN. EZ OLYANKOR TÖRTÉNIK, AMIKOR AZ ISMERŐSEINK A "LIKE" GOMBRA KATTINTANAK, VAGY KOMMENTJEIKKEL LÁTJÁK EL BEJEGYZÉSEINKET. ILYENKOR MÁR AUTOMATIKUSAN AZ Ő ISMERŐSEIK IS MIND LÁTJÁK A POSZTJAINKAT. SAJNOS A FACEBOOK ÚJ KONFIGURÁCIÓJA MIATT EZT A BEÁLLÍTÁST MI MAGUNK MÁR NEM TUDJUK MEGVÁLTOZTATNI.
Tehát: Légy szíves tedd meg a következőt: Vidd a kurzort fentebb a nevemre (NE KATTINTS), megjelenik egy ablak, most vidd a kurzort az "Ismerősök" ikonra (szintén kattintás nélkül), majd le a "Beállítások"-ra, ERRE kattints rá. Ekkor megjelenik egy lista. TÁVOLÍTSD EL A KIS PIPÁT AZ "ÉLETESEMÉNYEK", "ÁLLAPOTFRISSÍTÉSEK" és "HOZZÁSZÓLÁSOK ÉS KEDVELÉSEK" szavak elől!!!
Ha ezt megteszed, akkor az én posztjaim már nem lesznek nyilvánosak. Ha készen vagy ezzel a pár kattintással, csak annyit írj nekem kérlek, hogy KÉSZ. Ha kijelölöd ezt a szöveget, bemásolod az üzenőfaladra, akkor én is elvégzem a privát beállítást veled kapcsolatban."

Egyik, általam nagyra becsült volt kollégának megcsináltam a fentieket, de közben el is gondolkodtam a dolgon. Bizonyára igaz és így működik a "fészkukk" és bizonyára ismerősömnek is igaza van. De! ....... Álláspontom a következő.

Közösségi világháló! Gondolom én, ezt mindenki tudta amikor regisztrált. Továbbá tudnia kellett ennek a ténynek a veszélyeiről is. Számos alkalommal íródott, hangzott el, hogy mindenki óvja, védje személyes adatait és gondolja át mit is tesz "közkinccsé"?
S itt a lényeg!
Ami egyszer felkerül az internetre, az önálló életet fog élni. Önálló életet! Ezen életeket már megállítani nem lehet. Az interneten az nem él, ami meg sem születik!

Nem megoldás hát a fenti menetrend sem, csak minimális akadály. Óvja mindenki maga az általa óvni kívántakat. Mellesleg meg, ha ez a kérés befut mindenkitől, akkor az év hátralévő részét beállítgatásokkal töltöm? Ugyan, ugyan! Értelme meg minimális.
Másik oldala a kérésnek az az, hogy így nem közösségi világhálón lesz az ismerőseit "beszabályzó" hanem egy "zárt" csoportban. Vannak más lehetőségek a csoportépítésre.

Mindamellett a kérést küldők kívánságát én a továbbiakban is maximális megértéssel kezelem, de ezentúl, minden tiszteletem mellett a következő választ fogom küldeni:
-Akkor törölj kérlek! Béke veled!

9 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Akkor jó. Örülök, hogy nem csak én látom így. :)

      Törlés
  2. Igazad van! Ha nem tetszik, amit megjelentetek, akkor törölj és kész! Hiszen pont azért lépett fel valaki, hogy nyílt térben legyen, nem egy zárt csoportban!

    VálaszTörlés
  3. A facebook hivatalosan nem egyszer megcáfolta már ezt a körlevelet, de időnként újra szárnyra kap. Akit érdekel, megnézheti.
    http://www.urbanlegends.hu/2013/03/ezt-hozza-a-facebook-graph-search-app/

    VálaszTörlés
  4. Pláne továbbra sem vágyom, hogy fönn legyek fészen! Eszter

    VálaszTörlés
  5. Én sem vettem számba az ilyen felhívásokat. Két hétre töröltem magam a fészbukkról, de aztán azt mondtam, ha egy szerszám éles, azzal nem muszáj összevágnom magam. Lehet vele normálisan dolgozni. S akkor aki bénáskodott sokáig, kivágtam, elvégre az az én munka felületem. Egy szerszám nem lehet hibás...

    VálaszTörlés