Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2016. május 28., szombat

"isȧ, por ës homou"

"íme, por és hamu"!
Merthogy, erről még nem váltottunk szót.
A gázról már igen, mint termékről, érintőileg az olajról is, de szerintem azt még előveszem, de a kokszról még nem!
A kokszról, ami tulajdonképpen korom!
Szerintem. Ez az ipari szénként (koksz) megnevezett termék, finom por formájában keletkezik.
Annál mi sem természetesebb, mint hogy a Homatech magasztalja eme leendő termékét, mások meg nem! A mások közt történetesen vannak szakértők. Így azért már gyanús! Vagy nem?
"A technológia leginkább egészség-és környezetkárosításra alkalmas eleme a mutagén vegyületekben, poliaromás szénhidrogénekben, és aromás aminokban gazdag koksz (korom) és szennyvíz. (az említett vegyületek mindegyike rákkeltő)
Az egészségre potenciális veszélyt a nano-és mikroméretű koromszemcsék belégzése jelentheti."
(az idézőjelek közé szorított részek: MTA TTK Kutatóintézet hatáselemzéséből, Dr Falussy Lajos Műszaki-gazdasági véleményéből)

Mutagén jelentése: genetikai károsodást okozó!
Poliaromás szénhidrogének: Környezetszennyező anyagok, mivel ezen vegyületek egy része bizonyított karcinogén, mutagén és teratogén hatással rendelkezik.

Úgy vélem, ennyi kiemelés is bőven elég a figyelem felkeltéséhez, ezeket könnyű fellelni, utána olvasni, nem kell nekem feltétlen elhinni, pláne mert nem vagyok szakértő. Irány a net, kinek kétségei vannak!

S most, akkor jöjjön a józan paraszti ész!
Én még láttam, kormot leengedni kéményből. Bár törzsgyökeres kaposvári vagyok, de ahol nevelkedtem, ott fa és széntüzelésű kályhák voltak, aminek a koromterméke megült a kéményben és ókor tisztítani kellett. A koromhoz képest, szemcsenagyságban, a legfinomabb homok is, csak kiskutya faxa! De még, a sima mezei por is!
Leginkább talán, a legfinomabbra őrölt liszt kelhetne vele versenyre. Ez a korom, ha óvatlan volt a kéménypucoló, lesuttyant és úgy betakart mindent, mint Moszkvát a hó! Szemcsenagyságának köszönhetően, ha felrúgsz egy koromkupacot reggel, az még -a legnagyobb szélcsendben is-, akkor is szálldosni fog, mikor te már rég nyugovóra tértél.

Mellesleg meg, kissé sem tűzveszélyes. Á, nem! Láttatok már olyant, mikor egy vegyes tüzelésű kályha kéménye belobban? Nem? Én láttam már. Szép látvány. Csak épp nem veszélytelen. A sima koromégés még csak hagyján, de ha kátrányosodással együtt ég, hát az .... Nézzetek utána, kérdezzetek meg tüzeléstechnikai szakembert, vagy tűzoltót. Biztosan tudnak mesélni!

Amerre én utána kutakodtam, hát a Dunaszerdahelyen megkérdezettek is panaszkodnak porra, szagra és amennyire emlékszem (ha jól), ott is az úgynevezett koksz gyulladt be és okozott tüzet!

Én nem melegítek tovább, a gondolatokat mindenki érlelje magában, gondolja tovább s döntse el, mit szeretne beszívni?
Mert ez, ha megépül, nagy szívás lesz! Nagyon nagy! Én pedig nem szeretném!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése