Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2018. június 17., vasárnap

Segíts ha tudsz ...vagy legalább ne árts!

Én ugye abban a korban születtem, s cseperedtem fel, amikor még jelszó volt, "az úttörő ahol tud segít". Persze nem ezért segítek ha tudok. Aki tud és segít, az tudja a választ.
Aki meg tudna, módja, lehetősége lenne rá, s mégsem segít, azt nem is érdeklik a miértek.

Tehát ha tudok, akkor próbálkozok a segítéssel. Nem mindig úgy sül el, ahogy én gondolnám.
Most úgy adódott, hogy én kaptam egy új fekete bőrcipőt, majdnem ikertestvérét a képen lévőnek, ezért úgy gondoltam a régi még szolgálhat valakit.
Szolgálhat, hisz semmi baja. Nincs felfeslése, nincs kopása a felső résznek, nyilván a talp már nem null-kilométeres no de hát használt! Természetesen a gumitalp megkopott, de nem elkopott. Rendesen bejáródott, puha, kényelmes, könnyű. Egyetlen hibája az, hogy a bőr felsőrészen látszik a használat, de még a színréteg sem repedt be. Ja!
Még egy hiba. Nem divatos.
Joggal feltételeztem, valakinek ez még hasznos lesz, valakinek még érték lesz. De most nem úgy néz ki. Tegnap este kitettem, felénk azért sűrűn s sokan járják a környéket akik keresgélnek. Biztos voltam abban, hamar elkel! Tévedtem!
S mert biztos voltam abban, hogy hamar rátalál a jövőbeni gazdája, ezért nem kicsinyeskedtem, benne hagytam a fűzőt is. Na! Az képviselt igazi értéket!
Bizony, bizony! Nem a lábravaló kelt el reggelre, hanem a fűzők!
A cipő pedig, most este is, még ott várja leendő gazdáját, csak már kellene bele fűző.
Érdekes ez. Nekem az. Nekem azért az, mert már jártam így.
Csak akkor bakanccsal. Anno már a hidegek uralkodtak amikor kiselejteztem a bakancsot. Az is bőr volt, piszkosul erős bőr. Kopott volt ugyan, de egészben volt, nem lyukas sem a felsőrész, sem a talp. Igazi, strapabíró, "békebeli" surranó. Nálam nagyon hosszan szolgált, jól szolgált. De gondoltam lecserélem egy új más típusra -nem vonz már annyira a "military" megjelenés-, amaz pedig még szolgálhat valakit, megmentheti valaki lábát a fagyástól. Napokig nem kelt el.
Végül beletettem a konténerbe, meglehet onnét elvitték. ... Lehet!
Érdekesek a környékünkön portyázók!
Többen próbálnak segíteni s ezért például élelmiszert is szoktak kitenni, de nem a konténerbe, hanem szatyorban, füles zacskóban mellé akasztják. Néha nagyon sokáig lóg ott. Reggeltől estig. Ezekben a dög melegekben a nem romlandó is megromlik!
Ott lóg szatyorban a kaja, miközben a konténerből kikotort cuccot, ott a konténer mellett fogyasztja el a "pógár". Elképesztő! ... Bizalmatlanság? Mi más volna?
Kíváncsi vagyok mi lesz a cipő sorsa? Mint a bakancsé? Meglehet. Ha holnap este is ott lesz, hát beleteszem a konténerbe!
Ez csak két sztori volt. Volna több is. Jártam már így kabáttal is. Más ruhaneművel is. Mások is. Szinte minden hétre esik egy jótéteménnyel kísérletező, aki kiakaszt valami használható ruhaneműt, ami aztán lóg ott egy-két napot, vagy a földre kerül, onnét meg valamelyik hulladék konténerbe.
A pénzzé tehető dolgok, például a visszaváltható üveg, azonnal eltűnik.
Az is lehet, hogy a ruhaneműnek azért nincs keletje, mert jól dolgoznak az utcán élőket ellátó szervezetek? Lehet. Ruhával ellátják őket, pénzzel meg nem.
Még valamit a témával kapcsolatosan.
Ha "kuplerájt" csinál valaki azt én sem szeretem. Szóltam már azért mert olyan helyen vizelt ahol nem kellene, szóltam azért, mert a szemetes mellett akarta hagyni a kiszedett szemeteszsákot, legutóbb azért, mert a velük lévő kutyát beengedték a homokozóba.
A helyzet az, hogy normális hangnemben kell szólni, úgy ahogy emberhez kell, s nincs vita! Nem kell szankciókat sem kilátásba helyezni, nem kell fenyegetni sem. Minek? Minek dacot, ellenségeskedést kiváltani az együttműködés helyett? Nekem még soha nem volt amiatt sem vitám, sem veszekedésem, mert szóltam valamiért.
Elnézést kért, s megszüntette a kifogásolt dolgot.
Szerintem, dacot, ellenállást, ellenérzést és ellenségeskedést, ezáltal a lehetőségeikből kitelő pitiáner bosszúállást, kellemetlenkedést fog kiváltani körükben a dicső kormányunk kevésbé dicső legújabb intézkedése is.
Igen! Tenni kell valamit! Igen tenni kell a közterületek rendeltetésszerű használatáért is, a közterületek rendjéért is, a nem utcán élők jogos elvárásai miatt is, a magánérdekek, magántulajdon védelméért is. Itt Kaposváron is!
Itt,az én környékemen, két az utcán élők által "alapított falucska" is van. Egyikkel már foglalkozott az egyik helyi lap is. Igen! Tenni kell valamit!
De az nem a kriminalizálás, a lenézés, az alázás, a fenyegetettség, az üldözöttség!
Mitől lesz jobb az a helyzet, ha a szerencsétlen sorsú, szerencsétlen élethelyzetű emberekből, fenyegetett, üldözött vadakat csinál a hatalom?
Miért jó, a fedél nélkülit még a törvényen kívüli státusszal is megkínálni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése