Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2018. június 14., csütörtök

Nem vagyok én Machete!

Az elmúlt napokban, olvastam pár lelkendező cikket a Deseda vonzóbbá tételéről, s ezért, a tó és környéke fejlesztéséről. Remek!
Én a magam részéről, s nagyon remélem nem vagyok ezzel egyedül, sőt biztosan nem, csak helyeselni tudom!
Remek elképzelés a szabadstrand rendbetétele, fejlesztése, és rá is fér!
A fanyalgóknak üzenem, akik azon fanyalognak, hogy nem most strandszezonban kellett volna nekiállni, szóval nekik üzenek, örüljenek neki!
Legalább most, kicsit akadályoztatva vannak a vízbemenetelnél. Bár a desedai halpusztulás alábbhagyott, és az élővíz már nem dögkútként funkcionál, de nem szűnt meg, és ha mérsékeltebben is, de a dög még mindig újratermelődik.
S az újratermelődés tetejébe, még ezek a randa dögök, valamiféle rejtélyes okból s akarattal, kimásznak a partra bűzleni. Van ahol csoportosulnak is! Dögös frakciófekvésen vesznek részt, s "illatukkal" messze viszik a hírük.
Ha valaki bírja a zombi filmeket, lépjen a KAPO(C)S Közösség oldalára, ott tekintse meg Zanati Zsuzsa bejegyzésében a felvételeket. Azt mindenki önismereti alapon döntse el, hogy vacsora előtt avagy utána tekinti meg a képeket.

De ez a halas, szaglós most csak kis kitérő volt. Mert pont összecsengtek a dolgok. Én már belefogtam ebbe a posztba amikor a fotók megjelentek.

Örülök annak is, hogy állítólag valamiféle áramlástani vizsgálatokat végeznek mostanság a strand vízminősége érdekében. Oszt ha az kész, akkor az ősszel kikotorják a strand területén az iszapot és szórnak bele sódert.
Ezt én, sehogy nem értem basszátok meg!
Ha most folynak az áramlástani vizsgálatok, de már eldőlt a kotrás sóderezés, akkor a kettő közt hol az összefüggés? Sehol. Amellett elárulom, mindenféle áramlástani vizsgálat nélkül, hogy a tavak vize a zsilip felé áramlik, amennyiben a zsilipen engednek vizet. Márpedig a Deseda esetében engednek szinte mindig, hisz a másik végén meg folynak bele a patakok vizei, a kettő közt meg a talajvíz. S mert a meder, a Somogyaszaló és a Magyaregres közeli végek felől a Toponár alatti gáthoz lejt, a víz meg nem folyik dombnak felfelé, ezért arra áramlik. A stand meg ott van a gát előtt! Tehát a víz, a strandon keresztül áramlik a közeli gáthoz minden hordalékával együtt amit magával tud cipelni. Továbbá azért sem értem, mert ezt a sóderhintést egyszer már eljátszották, s nem lett tartós. Attól a Deseda vize nem lesz bányató minőségű, még csak jobb sem, mert az a leendő sóderágy az nem szűri a vizet, csak azon lehet majd taposni a fürdőzőnek. Mindaddig, amíg az áramlás hordta iszap rá nem rakódik a sóderre!

No mindegy! Örülök annak is, hogy több pihenőpont lesz. A hírek szerint. Remélem több WC-vel. Több nyitott és szabadon használható WC-vel. Mert a helyzet az, hogy már jócskán bennjártunk a kirándulóidőben (ezalatt a fagymentes időt értem), de az illemhelyek még zártak voltak. Most meg hogy nyitottak, megesik az, hogy a pecások úgy telepakolják az előteret, fedett részt és a környékét, hogy kisebb akadályverseny elérni a budiajtót. Tudom, tudom! Kötözködök. Persze.
Próbálja meg az illetékes elvtárs a dolgát elvégezni -pláne ha nő- a lombot még nem hozott erdőben azért, mert valakik lusták voltak kinyitni a slozikat!
Örülök az új kilátónak is. Bár még nem igazán tudom, hol lesz? Az egyik híroldal szerint a kaposfüredi oldalon, a másik szerint meg az arborétum legmagasabb pontján.
Nos, a kettő azért nem ugyanaz a helyszín. Én helyszínnek nagyon reménykedek az arborétumban! Ott oszt nyerő lenne! De tényleg!
Persze ha lesz hozzá, a mai roskatag tákolmány helyett, egy megbízható híd is, bejutni.
Örülök a több létrehozandó kikötőnek is, ahol majd lehet bérelni vízi alkalmatosságokat, közlekedni. Persze, igazán akkor lenne az örömem felhőtlen, ha végre elkészülne a mi kikötőnk is! Ugyanis, az a nagykurva helyzet, hogy én is és mások is, akik ott tárolják a csónakot, fizetünk bérleti díjat! Évente fizetünk, rendszeresen!
Ez év május 31-én írtam meg "Egy hét, egy hónap ..." címmel a kétségem, hogy majd a jövő héten nekilátnak ... Azóta eltelt pont kettő!
Lehet kritizálni a stílusom egy-két kiszólásom okán, de most már tényleg tele van a tököm a tököléssel, az üres dumával, az ígérgetésekkel, a vagy el nem végzett, vagy trehány mód elvégzett melóval!
Örülök minden fejlesztésnek, mindennek ami értéket ad hozzá, minden jobbító dolognak! De annak is örülnék, ha egyes faszok, nem csak a teniszt tartanák sportnak, hanem a sporthorgászatot is! Nem kevés pénzt hagynak a városnak a pecások!
Továbbá örülnék annak is, ha nem csak az lenne a szempont, hogy minél több embert idevonzani turizmus, szabadidő címén, hanem az ittlévőket, itt élőket is megbecsülnék, szeretnék megtartani. Mert az itteniek évek óta fizetnek a város kasszájába, és gondolom szeretnének maradni is. Vagy az tényleg jó lesz, ha a szép katalógusokkal ide lehet csalni embereket egyszer? Akki meg napi szinten élnek, sportolnak, szabadidőt töltenek itt, azok meg majd elhúzhatnak máshová?

Végezetül, amivel kezdeni akartam. A meglévő dolgok rendben tartása.
Mintha az idén, nem volna kellő odafigyelés a fűnyírásra. Van ugye kerékpárút, és van ugye gyalogút. Ez utóbbi amúgy is keskeny. Pláne ha gondozatlan. Márpedig vannak szakaszai! Tessék megtekinteni a futó fotósorozatot. Gyalogolni szeretnék és nem én vagyok Machete! Ámbár van egy nekem is! De ha azt lóbálva, s azzal csapkodva megyek körül akkor miként végzem? Bár kíváncsi volnék rá, hányadik kilométernél hívná rám valaki a kommandót. Az a helyzet basszátok meg, hogy a bedőlt fákat egye a fene, ha arra járok a csajokkal, lerángatom majd az ösvényről, de sem motoros fűkaszával, sem pedig bozótvágóval, nem vagyok hajlandó elindulni sétálni!
Így aztán, ne csodálkozzanak a kerékpárosok, ha a kerékpárutakon -ami mellesleg szerintem sok helyütt vegyes, gyalogos és kerékpáros- egyre több lesz a gyalogos is. Még azok a tuskó faszok se csodálkozzanak, akik ráüvöltenek a gyalogló nőkre, hogy "aszongya": -azt hittem nem is akarsz letérni! Hát cseszd meg! Csengess, ne csak suhanj, és ha kell, esetleg kicsit lassíts, és ne csak kapaszkodj az ökörszarvba, hanem fordítsd is el! Legalább az erdőben légy kisebb bunkó mint a járdán!

Szerintem a helyzet az, mivel a Deseda és környéke a városé, ezért nagyobb megbecsülést, nagyobb odafigyelést érdemelne. Akárcsak a város! Itt sem, ott sem sok értelme van fejlesztésekre szórni a pénzt ha a meglévőinket hagyjuk lerohadni, utána meg majd a fejlesztéseket is! Kíváncsian várom, mi lesz a vége?

Ui.: Lányos zavaromban kifelejtettem, hogy én mennyire örülök ...
Én mennyire nagyon örülök, a Füred szőlőhegy alatti kilátóig vezető út aszfaltborításának! De mennyire! Piszkosul. Igaz, a kilátóig eddig is sármentesen lehetett eljutni, csak kicsit döcögős, ezért annyira nem száguldozós.
Öreg sporik mesélik, hogy a szőlőhegyen birtokot vett a teniszfenomén, aki mellesleg polgármester is, és akit idegesít a kilátásban ha a horgászsátrak nem eléggé rendezettek, nem eléggé szabványosak.
Hogy eddig senkinek nem jutott eszébe az utat aszfaltozni, csak épp most? Rosszindulatú mocskos ellenzéki gazember vagyok na!
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése