Miközben egyre s másra rengetik meg a pénzügyi világot az adósságokról, lehetséges államcsődökről szóló hírek -legutóbb az USA-, addig idehaza tervezgetünk nagy boldogan. Szórjuk a milliárdokat, mint bolond molnár a lisztet. A már elszórtakra is tudnék hozni példákat bőséggel, de most csak a legutóbbi tervezetet említem. Ez nagyon kicsapta a biztit és ha jól értesültem, nem csak nálam és nem csak idehaza.
Egy 67 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz felújítását tervezik Szajol és Püspökladány viszonylatban 161 milliárdért. Bődületes összeg!
Csak úgy adalékként, a francia gyorsvasút -a TVG- kilométerenként 2.7 milliárdért épült. Épült újonnan.
Ez gyanítom mai áron van számítva s így jó magyar szokás szerint mire megvalósul .... Kevesebb nem lesz az hétszentség!
Most akkor van ebben az országban pénz, vagy nincs? Mert a jelek szerint van!
Csak normális bérekre nem jut, nyugdíjra és egészségügyre nem marad, stb, stb.
Sorban hozza a kormány a megvonásokról, elvonásokról, megkurtításokról szóló intézkedéseket, miközben tervezgetik az esztelen pénzköltést. Ez most a legfontosabb? Úgy megsüllyedt a forint a napokban, mint a Titanic. A devizában eladósodottaknak már csak egy szerencséjük van, az hogy kötélre sem telik nekik! Nem ragozom!
Mi a francnak nekünk a világ legdrágább vasútja? Minek?
A vasút utasleterheltségét ismerve azt vizionálom, ennél az a megoldás is olcsóbb lenne, ha a kormány a jelzett szakaszt rendszeresen használóknak vásárol egy gépkocsit.
Egy használt kis fogyasztású, olcsó fenntartású személyautót. Hosszú távon mindenképp olcsóbb lenne, mert utána már a tulajdonost terhelné az üzemeltetés, fenntartás.
.
elképesztő....
VálaszTörlésHerdálásra rímmel egy régebbi bejegyzésem: http://apa54.blogspot.com/2010/11/van-itt-pebz-doszt.html
VálaszTörlés