Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2011. július 20., szerda

Most akkor ...

Bioetanol. Ez sem egy mai hír, de mint már említettem én állandó lemaradásban vagyok. Nem a hírolvasás terén, mert abban úgy ahogy naprakész is lehetek, hanem az írás miatt. Ha rögtön nem reagálok egy hírre, akkor biztosan odébb kell "tolni" az arról szóló írást valamiért. Néha nem is baj, mert ókor a friss hír másnapra már sokban változik, ókor meg nekem kell kicsit higgadni, vagy át kell "rágni" a témát.
Szóval arról a hírről beszélek, mely szerint emelkedik a bioetanol jövedéki adója. Ha jól emlékszem ötven forinttal literenként. Azért ez az összeg nem semmi önmagában nézve sem. De ha azt is mellé gondolja az ember, hogy ezzel az emeléssel a bioetanol elveszti egyetlen vonzó tulajdonságát, az árelőnyét, akkor már érdemes kicsit elgondolkodni is. Miért mondom ezt?
Az átalakítók pénzbe kerülnek és istenigazából még gyerekcipőben is járt a dolog.
Mikor én elkezdtem a beszerelés gondolatával foglalkozni, elővadásztam a fellelhető írásokat és hozzászólásokat a kérdésben. Nem is volt vészesen sok! Én arra jutottam, dacára a 90-100 forint (akkori) árkülönbségre az etanol javára, nem biztos hogy megéri. Mert az átalakító ára mellé jön az üzemanyag tank és rendszer tisztítása és nem is biztos az egyszeri alkalom. Az etanol ugyanis mindent "fellazít" a rendszerben. "Eszi" a gumi cuccokat. Bár nem sok van már egy korszerű motor üza. ellátó rendszerében, azért elgondolkodtató. Mert akkor még mit kezdhet esetleg ki? Ki tudja? Senki, mert nincs tapasztalat. Etanollal megnő a fogyasztás is. Mennyivel? Ki tudja? Száz s még egy dolog van hatással a fogyasztásra. Akkor?
Akkor elmentem egy szakszervizbe és megérdeklődtem. Sokat tudtak, sokat is mondtak. De nem eleget! Természetesen domborították az előnyeit, de pár kérdés után arra jöttem rá vannak homályos pontok. Sőt! Vannak nemszeretem kérdéskörök. Mikor eljöttem, az volt az érzésem, én többet tudok a bioetanol kérdéskörben mint a szakszerviz. Ez nyilván nem így van! Csak nem akartak elriasztani mint potenciális megrendelőt.
Pedig engem pont ezzel sikerült.
Most pedig ott tart a dolog, annyira elveszíti a bioetanol az árelőnyét, hogyha a többletfogyasztást is bekalkulálja az autós már meglehet akkor is többe kerül az üzemelés. Plusz a megnövekedő szervízköltség, mégha csak az ellenőrzések számának növekedésével és az üza. szűrő sűrűbb cseréjével kalkulálunk is. Akkor mi végre az emelés?
Megvallom, nem tudom. Nem is érdekelnek különösebben a kormányzati indokok, mert józan paraszti ésszel is látszik a várható hatása. Visszaállnak az autósok a hagyományos benzinre, vele együtt a biztosabb üzemre. A magyar mentalitást ismerve fütyül majd mindenki a környezetkímélő érvekre. Eddig sem azért tankoltak a bio pisztollyal. Hanem mert ha keveset is, de nyerni lehetett vele! Így nem látható azt sem, miként teljesítjük az EU elvárást a felhasznált alternatív üzemanyagok arányát tekintve. Sehogy! Gondolom ezt az oldalát a kormány lesajnálja egyelőre. Lényeg a nagyobb adóbevétel! Ez bizony megint egy ügyesen kifundált lehúzása az autós társadalom azon rétegének, kik kicsit "kilógtak" a sorból. Jön az autógáz?
.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Meg az, hogy a mi "drága" politikusainknak jó része érdekelt saját cégen keresztül az üzemanyag bizniszben. Gondolom már feltűnő volt a "jutalék" csökkenés mértéke, és tenni kellett ellene valamit. Hát megtörtént. EZEK AZT CSINÁLNAK AMIT AKARNAK A 2/3-JUK SEGÍTSÉGÉVEL. Most is látszik. A többi gondolatomat csak azért nem írom le, mert munkát adnék a sok moderálással.

    VálaszTörlés
  3. Csak a súlyosan személyiséget sértő és romboló kifejezések kerülnek lemoderálásra.
    De nyugodtan írd körül. Úgy a tökéletes, néha még jókat lehet közben vigyorogni is.

    VálaszTörlés