Cím

"Ha sírni látod a bohócot, tudd meg, hogy miattad sír: arcán gördül végig minden, MIT A SZÍVE MÁR NEM BÍR...." /Annalíz küldte/
A képek nem feltétlen illeszthetőek az íráshoz. Vagy igen, vagy csak vannak. De akár így, akár úgy, az enyémek, mint ahogy a szöveg is.
Elviheted ha kell, nem bánom, csak ahol "leteszed" ott említsd meg, tőlem való!

Keresés ebben a blogban

2018. április 20., péntek

Kapu a ....

2010. július 20-án datált bejegyzés!

Ez volt a következő bejegyzésem a MJ - Vándor blogon amelyiket "Hadban" címkével láttam el s írtam 2010. július 20-án. Ahogy azt megígértem, megkezdtem s immár folytatom a katonai tárgyú, emlékű írások áttelepítését erre a blogra.
Itt a helyük. Itt is! Emlékezzünk!

- Még most is a címen gondolkodom!
Mert hová vezet, vagy mutat ez a kapu? A múltba?
Oda biztosan nem vezet, mert átlépve rajta, a múltból már nem maradt még mutatóban sem. Legfeljebb ha a föld alatt. Esetleg a múltra mutat, utal, emlékeztet?
Emlékeztetni bizonyosan, de ha mutató is a szándék, akkor bizony megérdemelne kis rendbehozatalt és nem ily "szárnyaszegetten", korrodálva, megbillenve kellene hagyni. Ha csak utal, hogy mennyire nemtörődöm módon hagytuk veszni, lepusztulni és tönkremenni a kapu mögött hajdan meglévő hatalmas létesítmény épületeit, berendezéseit, akkor gyorsan el kellene bontani. Nem kellene arra utalni!
Vagyunk elegen, kik enélkül a roggyant kapu nélkül is emlékezünk a kapu mögötti hajdan volt "világra". Nem Karthágó sorsát érdemelte!
A jövőbe? De hát a jövőbe vezető út a múlton keresztül vezet, abból meg csak ez a rozzant kapu maradt. Ez a kisebbik bajom, mert ha egyszer elherdáltuk, akkor azt már visszacsinálni nem lehet. Viszont mementót sem kell állítani a tévedésnek!
Lehet nem is volt ez annyira fontos dolog, csak néhány száz (ezer) embernek emlék. De! A terület felhasználásáról már sokat hallottam, viszont azon kívül, hogy valahonnét földet hordtak a területre és felkupacolták, látni még nem láttam semmit. Elnézést! Kaszálják. Ez a jövő? Hallom a kérdést! Miért nem nézek utána, mi lesz ide tervezve, mielőtt szövegelek? Valóban. De miért? Megtanultam az életben, hogy a tervek azért készülnek: "legyen min változtatni!" Hány és hány elképzelés nem valósult meg, vagy jelentősen átalakult, csak az utóbbi évtizedekben? Egyet említek csak! A Kaposvárt elkerülő és gyorsforgalmival összekötő utat is megígérték több alkalommal, több időpontra.
Most már legalább a város körül készül, csak a befejezés időpontja és nyomvonala bizonytalan imitt-amott! Tervek?! Átmentem alatta. Kipróbáltam.
Nem működik! Nem vitt egyelőre sem a múltba, sem a jövőbe.
Nem egy "Csillagkapu"! De még lehet! -

Ui.: Azóta már emléktáblák kerültek a kapuoszlopokra. A terület azóta sincs hasznosítva. Azaz kutyafuttató és kutyakiképző. No meg, kaszálják!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése